اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهمین روز از ایام مبارک دهه فجر

نخستین کتابخانه روستایی چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: در نهمین روز از ایام مبارک دهه فجر کتابخانه روستای سرتشنیز از توابع شهرستان کیار به‌عنوان نخستین کتابخانه روستایی چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

نخستین کتابخانه روستایی چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در این مراسم، اظهار داشت: در راستای موافقت‌نامه ارتقای شاخص‌های فرهنگی و حمایت مالی از تعمیق ارزش‌های اسلامی در قالب اعتبارات، این کتابخانه به عنوان نخستین کتابخانه روستایی در سال‌جاری در این استان به بهره‌برداری رسید.

بهرام داودی با بیان اینکه تا پایان امسال 10 باب کتابخانه روستایی افتتاح می‌شود، گفت: 64 روستا در این استان جمعیتی افزون بر یک هزار و 500 نفر دارند که در صورت تامین مکان توسط حوزه مدیریت روستایی استانداری و فراهم شدن امکانات و اعتبارات لازم تا پایان سال 93 در تمامی این روستاها کتابخانه دائر خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت 34 باب کتابخانه مشارکتی در این استان بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان تأکید کرد و گفت: مطالعه مفید یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهیختگی در سطح جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری توجه به گسترش و تقویت کتابخانه‌ها از جمله کتابخانه‌های عمومی را یکی از راه‌های توسعه فرهنگی دانست و گفت: باید با ظرفیت‌ها و امکانات موجود، مردم را راهنمایی و با تبلیغ و فرهنگ‌سازی، مردم را به سمت کتاب‌خوانی سوق بدهیم.

وی افزود: در همین راستا باید با برنامه‌ریزی و ارائه طرح و برنامه و خلاقیت، سطح مطالعه در این استان را ارتقا بخشیم.

داودی با بیان اینکه غافل شدن از فرهنگ مطالعه، ضربه بسیار سنگینی به جامعه می‌زند، گفت: با توجه به اینکه افزایش سطح سرانه مطالعه یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های توسعه فرهنگی جوامع است، برهمین اساس تمام مسئولان باید دست در دست هم دهند و در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه در این استان تلاش کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تعمیق و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه امری ضروری است، گفت: کتاب میراثی ماندگار و بسیار باارزش است که برهمین اساس وظیفه همه افراد فرهیخته و نهادهای فرهنگی است که در اشاعه، گسترش و تقویت هر چه بیشتر مسئله کتاب و کتاب‌خوانی اهتمام ورزند و در یک کلام تمام علاقه‌مندان و فرهنگ‌دوستان با بسیج همگانی بر گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش کنند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول