اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان اعلام کرد

اختصاص 200 میلیون تومان برای تفرقه‌اندازی در هرمزگان توسط بیگانگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: اطلاعاتی در دست است که برخی‌ها برای تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان مبلغی برابر با 200 میلیون تومان اختصاص داده‌اند.

اختصاص 200 میلیون تومان برای تفرقه‌اندازی در هرمزگان توسط بیگانگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در همایش وحدت و بیداری اسلامی با بیان اینکه آفت‌هایی متوجه جوامع اسلامی است، اظهار داشت: باید به این آفت‌ها و تبعات آنها دقت کرد تا از این طریق از بروز فجایع ناگوار جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه یکی از آفت‌های موجود تفرقه میان اندیشه‌ها و افکار اسلامی است، افزود: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که با عنصر تفرقه می‌توانند به بسیاری از خواسته‌های خود برسند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: تعصب‌های کور و بیجا مهم‌ترین عنصر در ایجاد تفرقه است که مورد دستاویز دشمنان قرار می‌گیرد.

عزیزی ادامه داد: امروز برخی از کج اندیش‌ها و گروه‌هایی که دل در گرو اندیشه‌های نبوی ندارند با تعصبات کور سبب وارد آمدن لطمات زیادی به اسلام شده‌اند.

به گفته وی عدم توجه به دشمنان مشترک اسلام توسط مسلمانان می‌تواند سبب ادامه لطمات به اسلام شود.

استاندار هرمزگان یادآور شد: متاسفانه اطلاعاتی در دست است که گویای واریز مبلغی برابر با 200 میلیون تومان برای ایجاد تفرقه در استان از طرف برخی‌ها از آن سوی آب‌هاست.

وی گفت: همچنین در حال حاضر حاضر 70 سایت اینترنتی در فضای سایبر به پیامبر اسلام هتک حرمت می‌کنند و مشخص شده است که 500 گیگابایت اطلاعات و موضوعات تفرقه‌آمیز در بین مسلمانان بر روی فضای اینترنت نشر پیدا کرده است.

عزیزی ادامه داد: مردم ایران مطمئن باشند که اگر امریکا می‌گوید گزینه جنگ با ایران را از روی میز خارج کرده است گزینه‌های همانند تفرقه را جایگزین می‌کند.

وی گفت: به عنوان نمونه بیش از 100 صفحه توهین به امام زمان (ع) در فضای سایبر شیوع داده‌اند و می‌خواهند از این طریق به امور تفرقه‌انگیز خود ادامه دهند.

به گفته استاندار هرمزگان عدم درک مناسب از دشمن مشترک، تشویق عوامل تندرو و افراطی دو امر مهم و موثر در ایجاد تفرقه در بین مذاهب اسلامی است که باید به طور اصولی توسط علما و بزرگان تشیع و تسنن مدیریت شود.

عزیزی ادامه داد: عدم بهره‌گیری از اتحاد عمقی و پایدار و القا ناکارآمدی سیاسی نظام مبتنی بر دین نیز از دیگر دستاویزهای دشمن برای ایجاد تفرقه است.

وی تاکید کرد: اگر مباحث مذکور مورد توجه جدی قرار نگیرد به تمام بنیان‌ها و ارزش‌های ما آسیب جدی می‌رساند.

استاندار هرمزگان یادآور شد: امروز باید تلاش کنیم در راستای وحدت راهبردی تلاش کنیم و شیوه‌های جدید استکبار برای تفرقه اندازی را شناسایی و نسخه‌های مناسب برای آن تهیه کنیم.

وی گفت: هرمزگان از وحدت مثال زدنی در بین شیعه و سنی برخوردار است و باید از این الگو در سایر بلاد اسلامی نیز استفاده مناسب شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول