اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه:

روحانیون برای تشکیل مجلس ولایی تلاش کنند

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌‌های علمیه در جمع معاونین تبلیغ استان‌ها اظهار داشت: طلاب، مبلغان و روحانیون باید با تمام وجود بکوشند که مردم را برای حضور گسترده در انتخابات و شناخت ارزشی‏ترین و ولایی‌ترین نیروها ترغیب کنند.

روحانیون برای تشکیل مجلس ولایی تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی با اشاره به نگاه‌های اقشار مختلف جامعه به نمایندگان و وظایف آنها اظهار داشت: برخی نمایندگان را برای عبور از قوانین در زمینه منافع شخصی، پارتی بازی، سوء استفاده و... می‏خواهند.

وی تصریح کرد: طیف‌های مختلف جامعه، دفاع از حقوق فردی تک تک شهروندان، دفاع از منافع حوزه انتخابیه خود، دفاع از آرمان‌های حزبی و گروهی و تلاش برای حفظ منافع ملی را دلیل خود برای انتخاب یک نماینده می‌دانند در حالی که اینها وظیفه‌ی یک نماینده‌ مجلس نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره وظیفه اصلی و حقیقی نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان برای قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین در راستای عمل به قوانین دین و در نهایت تحقق نظام اسلامی انتخاب می‌شوند.

وی تاکید کرد: در صورتی که نمایندگان وظیفۀ نظارتی خود را به خوبی انجام دهند، در بسیاری از موارد، تأمین منافع ملی و حقوق شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

نبوی خطاب به نمایندگان و کاندیداها گفت: وظیفه نمایندگان دخالت در قوۀ مجریه و مسائل اجرایی کشور نیست و اگر در مواردی کاندیداها از وظائف دیگری سخن می‏گویند، گاهی عوام فریبی و در مواردی عدم شناخت کاندیداها از وظایف خودشان است.

وی با اشاره به وظیفه‌ خطیر روحانیون و مبلغان در عرصه‌ انتخابات گفت: روحانیون بیش از هر کس خود را در زمینه ترویج معارف دینی موظف می‏بینند و می‏دانند اگر نمایندگان مردم، افرادی بی‏توجه به ارزش‌های دینی بودند، چه مشکلاتی فرا روی مدافعین دین به وجود می‏آمد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های‌ علمیه خطاب به روحانیون و مبلغان اظهار داشت: طلاب، مبلغان و روحانیون باید با تمام وجود بکوشند که مردم را در انتخاب ارزشی‏ترین نیروها مدد کنند.

وی بهترین روش برای راهنمایی مردم را بیان ویژگی‌های نیروهای صالح و متدین دانست و گفت: اگر روحانیون به خوبی به وظیفه خود عمل کنند، با توجه به رشد و آگاهی‌های سیاسی مردم پس از انقلاب، نیازی به تعیین فرد یا افراد نخواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر برای بیان اوصاف نمایندگان با ایمان مطالبی از دین گفته شود، شنوندگان از ملاک‌های دینی استقبال کرده، گوینده را دلسوز دین و معنویت می‏شناسند.

وی از روحانیان و مبلغان درخواست کرد با تمام توان تلاش کنند که پس از انتخابات، مردم را به دوستی و برادری فرا خوانند چرا که این امر یکی از وظایف دینی بوده و عمل به آن از طرف روحانیون از دیگران سزاوارتر است.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول