اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد

نظارت روزانه بر بیش از 100 هزار فرآورده دارویی و غذایی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نظارت روزانه بر بیش از 100 هزار فرآورده دارویی و غذایی در کشور انجام می‌شود.

نظارت روزانه بر بیش از 100 هزار فرآورده دارویی و غذایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین احمد شیبانی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: در بحث کنترل غذا و دارو بیش از 100 هزار فرآورده هر روز به طور مستمر در کل کشور کنترل و نظارت می‌شود که در این مسیر معاونت غذا و دارو راهکارهای نظارتی خاص خود را دارد.

وی بیان کرد: استان قزوین یکی از استان‌هایی است که در حوزه غذا و دارو جایگاه ویژه‌ای دارد، استان قزوین با بیش از 400 کارخانه بهداشتی، آرایشی، دارویی و غذایی ایجاب می‌کند که امکاناتی در شأن استان داشته باشد لذا معاونت بهداشت و درمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تجهیز آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی  اقداماتی را صورت می‌دهد.

معاون غذا و دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موضوع تفویض اختیارات در این حوزه اشاره‌ کرد و تصریح کرد: یکی از اهداف معاونت غذا و دارو تفویض اختیارات تعریف شده در معاونت غذا و دارو به دانشگاه‌ها است که در صورت اجرای کامل این اختیارات، دانشگاه‌ها می‌توانند خدمات خود را بهتر به مردم و صنایع وابسته ارائه دهند.

شیبانی در رابطه با کشاورزی استان قزوین بیان کرد: استان قزوین به همراه استان‌های گیلان و زنجان به عنوان قطب‌های تولید زیتون محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت غذایی زیتون، محصولات و فرآورده‌های آن تشریح کرد: مردم کشورهای یونان و ایتالیا به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه و مصرف بالای زیتون از بسیاری از بیماری‌ها مانند چربی خون به دور هستند، لذا با توجه به توصیه قرآنی در رابطه با این محصول قرآنی، سیاست‌‌ها و حمایت‌های خود را در زمینه  کاشت و برداشت این محصول همواره پیگیری می‌کنیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با قیمت دارو در کشور بیان کرد: در سال جاری برای صنعت دارو 7.5 درصد افزایش قیمت داشته‌ایم و در زمینه قیمت دارو این موضوع را هم باید در نظر گرفت که صنایع تولید دارو، بنگاه‌های اقتصادی محسوب می‌شوند که باید از لحاظ اقتصادی تولید دارو توجیه اقتصادی داشته باشد.

شیبانی در خصوص صادرات و واردات دارو عنوان کرد: در زمینه صادرات دارو در سال جاری بیش از 100 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم و در زمینه واردات اگر بتوانیم به تولید داخلی در آینده برسیم 30 تا 60 درصد کاهش هزینه نصیب کشور می‌شود.

وی با اشاره به تحریم دارو در کشور، خاطرنشان کرد: دارو در هیچ جای دنیا جزو اقلام و کالاهای تحریمی قرار نمی‌گیرد ولی دشمنان کوردل ایران در زمینه نقل‌و‌انتقال دارو به ایران مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌کنند.

شیبانی ادامه داد: بیش از 500 نوع داروی گیاهی در کشور تولید می‌شود، همچنین تأسیس دانشکده‌های طب سنتی یکی از برنامه‌هایی است که وزارت بهداشت و درمان آن را انجام داده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول