اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری استان اردبیل:

ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری استان اردبیل گفت:‌ شرکت‌های نوپا و صاحبان ایده‌های مبتنی بر فناوری نوین حمایت‌ می‌شوند.

ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین شایقی صبح امروز در نشست با کارشناسان پژوهشی دانشگاه‌ها در اردبیل اظهار داشت: ایجاد جاذبه برای شکل‌گیری نوپا با ارائه سرویس‌های مورد نیاز، انتقال و انتشار تکنولوژی و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی، کارآفرینی و اشتغالزایی تخصصی توسط دانش ‌آموختگان دانشگاهی، رشد و توسعه اقتصادی منطقه و تزریق علوم دانشگاهی در صنعت و دستگاه‌های اجرایی و اداری از اهداف مهم مرکز رشد در استان اردبیل است.

وی با یادآوری اینکه تسهیل و تسریع در تجاری‌سازی ایده‌ها رسالت راهبردی مرکز رشد است، افزود: کمک به رشد هسته‌ها، شرکت‌ها و موسسات فناوری نوپا و نظارت بر روند رشد واحد‌های فناوری و حمایت از دانش آموختگان نخبه دانشگاهی و کارآفرینان را به جد در استان پیگیری می‌کنیم.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری استان اردبیل محورهای شش‌گانه فعالیت مرکز رشد واحدهای فناوری اردبیل را یادآور شد و گفت: در صورت انجام حمایت‌های مختلف از یک شرکت نوپا می‌توان احتمال موفقیت و ماندگاری آن را به طور قابل توجهی افزایش داد که این حمایت‌ها را در یک مرکز رشد می‌توان به خوبی اجرا کرد.

شایقی با اشاره به اینکه مراکز رشد زیرساختی حمایتی برای ایجاد و توسعه طرح‌های مبتنی بر فناوری هستند خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، برق و الکترونیک، گیاهان دارویی، مواد و مکانیک و صنایع گردشگری روستایی و کشاورزی محورهای فعالیت مرکز رشد استان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان از ارائه خدمات عمومی، پشتیبانی، تخصصی، آموزشی و مشاوره‌ای و اطلاع‌رسانی به واحدهای مستقر در مرکز رشد خبر داد و اظهار داشت: طول دوره حضور و فعالیت موسسات در مرکز رشد سه سال در نظر گرفته شده و مراحل رشد شرکت‌های نوپا و خدمات قابل ارائه از طرف مرکز رشد در طول سه سال به صورت دوره رشد مقدماتی و دوره رشد تکمیلی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول