اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از اختراع یک نخبه مددجو

ایده‌ای که در حضور دانشمندان جهان برتر شد

خبرگزاری فارس: اصغر صفری‌دوست جوانی مستعد است که با حمایت‌های کمیته امداد این استان از دل روستاهای مستعد کهگیلویه و بویراحمد با رهایی از چنگال فقر و نداری، ایده‌اش در میان دانشمندانی از جهان به عنوان ایده برتر انتخاب شد. فارس گزارشی را از این اختراع به سمع و نظر خوانندگان خود می‌رساند.

ایده‌ای که در حضور دانشمندان جهان برتر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کمیته امداد از اولین نهادهایی بود که در اوایل انقلاب به فرمان امام راحل برای رسیدگی به امور محرومان در جامعه تاسیس شد و از همان ابتدا با خدمات گسترده و حمایتی خود در دل مردم جا باز کرد و یک نهاد مقدس لقب گرفت.

فعالیت‌های کمیته امداد حضرت امام(ره) در مناطق محرومی چون استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار پررنگ‌تر و حساس‌تر بود زیرا در این مناطق مردم واقعا محروم و نیازمند بودند.

امروز پدران ما از نداری و فقر خود در دوران گذشته برایمان زیاد سخن می‌گویند هرچند دستان پینه بسته و صورت‌های چروکیده زنان و مردان روستاهای این استان خود بهترین گواه برای این ادعاست.

مردانی که برای رسیدن به یک مرکز درمانی و بهداشتی باید چند روز را پیاده طی می‌کردند تا از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی استفاده‌ای می‌کردند، بدون شک امروز از خدمات نظام اسلامی در ابعاد مختلف شاکر هستند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی در بسیاری از سرفصل‌ها برای مردم و صاحبان اصلی انقلاب به ‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد کم نگذاشته است.

کمیته امداد همواره در محرومیت‌زدایی پیشرو قافله خدمت‌رسانی بود و حقیقتا در این رسالت بزرگ موفق بیرون آمده ولی این موضوع نشان از کافی بودن کار و خدمت برای مردم نیست و ما همچنان در استان کهگیلویه و بویراحمد با بسیاری از کمبودها و نداری‌ها به ‌ویژه در میان مناطق روستایی و عشایری مواجه هستیم.

تاریخ‌های زنده گواهی می‌دهند که نهاد حمایتی کمیته امداد در استان کهگیلویه و بویراحمد، دست خانواده‌های بسیاری را در امور مختلف گرفته و از استعدادهای خلاق ناشکوفای بسیاری حمایت کرده که امروز در قله‌های علم و پیشرفت در حال خدمت به جامعه خود هستند، همان استعدادهایی که به ‌لحاظ فقر و نداری ناشناخته بودند و خود محتاج حمایت دیگران امروز به جایی رسیدند که توان خدمت‌های بزرگ و حمایت دیگران را پیدا کردند.

اصغر صفری‌دوست یکی از بهترین این نمونه‌هاست که همواره در همه جا از کمیته امداد نام برده و آن را ناجی خود می‌خواند.

اصغر صفری‌دوست جوان نخبه‌ای که با حمایت کمیته امداد ایده‌های خود را عملی کرد

اصغر صفری‌دوست جوانی مستعد است که با حمایت‌های کمیته امداد این استان از دل روستاهای مستعد کهگیلویه و بویراحمد با رهایی از چنگال فقر و نداری، ایده‌ها و ابتکارات خود را پی گرفت و آنها را عملیاتی کرد.

دارنده مدال طلای المپیاد آنالیز و طراحی مدارات دیجیتال پیشرفته در بین 84 کشور جهان در سوئیس، قهرمان رباتیک سال 2011 جهان در استانبول ترکیه، رتبه نخست جشنواره خوارزمی، قهرمان رباتیک سال 2010 کشور در اصفهان، مؤلف و نویسنده کتاب تبدیل لاپلاس و کاربردهای آن (همراه با آزمایشگاه کامپیوتر matlab)، مؤلف و نویسنده کتاب الکترونیک قدرت، مؤلف و نویسنده کتاب معادلات دیفرانسیل(همراه با آزمایشگاه کامپیوتر matlab) تنها بخشی از افتخارات این جوان مبتکر است.

مقاله اصغر صفری‌دوست نخبه تحت حمایت کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در دومین کنفرانس بین‌المللی کنترل، ابزار دقیق و اتوماسیون که در دانشگاه شیراز و با حضور بیش از 20 نویسنده برتر از کشورهای مختلف جهان برگزار شد به عنوان نوآورترین و برترین مقاله معرفی شد.

صفری‌دوست برای اولین بار بر روی بالگردهای فاقد دم و در زمینه پایداری اینگونه بالگردها در جهان کار کرده است.

این مقاله تحت عنوان تلفیق ژایرو و بالانسر برای پایداری بالگرد فاقد دم بدون سرنشین با استفاده از کنترل فازی با حضور نویسندگانی از آمریکا، کانادا، انگلستان، اسپانیا، استرالیا، برزیل، سوئد، نیوزلند، سنگاپور، هند و مالزی در دانشگاه شیراز به عنوان جدیدترین ایده انتخاب شد. 

* بالگرد فاقد دم به تولید انبوه می‌رسد

این نخبه تحت حمایتی کمیته امداد تنها کسی است که روتور و فیزیک دم را در بالگردها حذف کرده و از طرفی برای اولین بار در جهان اقدام به ساخت و طراحی بالگردهایی به صورت شناور کرد که قدرت حرکت بر روی آب برای این بالگردها نیز فراهم شده است.

همچنین اختراع این نخبه برجسته کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان بالگرد فاقد دم توانست جزو 25 طرح تولید انبوه سال 90 انتخاب شود. 

این مخترع جوان شخصیت قابل احترامی دارد. وی در هیچ سخن و نوشته‌ای هویت واقعی و روستایی خود را فراموش نکرده و همواره به آن افتخار کرده است.

در بسیاری از نوشته‌ها و تالیفات خود نوشته است که اصغر صفری‌دوست تنها یکی از هزاران جوانی است که می‌توانند با حمایت‌های مالی و معنوی مسئولان به درجاتی از توفیق و پیشرفت برسند.

وی استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌های مستعد، توانمند و با ظرفیت بالای نیروی انسانی متعهد، متخصص و نخبه در کشور می‌داند و معتقد است که حمایت‌های مسئولان از ایده‌های جوانان این استان باید با شدت و جدیت بهتری باشد و دیگر مسئولان نیز کمیته امداد را در این راه یاری دهند.

* نخبگان کهگیلویه و بویراحمد به اسم دیگر استان‌ها فعالیت می‌کنند

وی می‌گوید: با وجود همه این ظرفیت‌ها و استعدادهای درخشان هنوز بستر لازم برای استفاده از ایده‌ها و نظرات نخبگان در بین مدیران و مسئولان اجرایی این استان نهادینه نشده است.

صفری‌دوست به نقش رسانه‌ها در این زمینه اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: بی‌توجهی به نخبگان و استعدادهای بالقوه و بالفعل در کهگیلویه و بویراحمد موجب شده تا سایر استان‌ها و حتی کشورهای دیگر از نخبگانی که در این استان تربیت شده‌اند، استفاده کنند. 

این جوان مبتکر از مسئولان و متولیان امور در کمیته امداد و مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا با برنامه‌ریزی صحیح و اولویت‌‌بندی، زمینه و بستر مناسب را برای حضور و فعالیت بیش از پیش نخبگان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار فارس از یاسوج، اصغر صفری‌دوست رتبه‌های ذیل را در جهان و کشور کسب کرده که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

* مؤلف و نویسنده کتاب بررسی چاپرهای قدرت

* مخترع دستگاه آیفون حفاظتی الکترونیکی بدون کلید

* مخترع حذف دم، معایب و مشکلات ناشی از آنها در بالگردها

* مخترع پرنده شناور نجات

*مخترع دستگاه کولر آبی تمام هوشمند

* مخترع دستگاه موشک‌انداز جاسوسگر آبی، خاکی، هوایی

* رتبه سوم هجدهمین دوره المپیاد دانشکده‌های فنی کشور

* دارنده مدال طلای المپیاد آنالیز و طراحی مدارات دیجیتال پیشرفته در بین 84 کشور جهان در سوئیس

* قهرمان رباتیک سال 2011 جهان در استانبول ترکیه

* رتبه اول جشنواره خوارزمی

* قهرمان رباتیک سال 2010 کشور در اصفهان

* مؤلف و نویسنده کتاب تبدیل لاپلاس و کاربردهای آن (همراه با آزمایشگاه کامپیوتر matlab)

* مؤلف و نویسنده کتاب الکترونیک قدرت

* مؤلف و نویسنده کتاب معادلات دیفرانسیل (همراه با آزمایشگاه کامپیوتر matlab)

* چاپ بیش از شش مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی بخشی از افتخارات و مقام‌های علمی و پژوهشی این نخبه برتر جهانی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

آنچه می‌توان از اظهارات این جوان موفق، نخبه و متعهد کهگیلویه و بویراحمدی برداشت کرد این است که در حمایت از ایده‌ها و طرح‌های جوانان نخبه و صاحب ایده این استان نیازمند کار و جدیت بیشتری هستیم و این امر مهم آنگونه که باید نیست.

جا دارد مسئولان ارشد این استان به ‌ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های کشوری و حتی استانی برنامه ویژه‌ای را طراحی کرده و اجازه ندهند هیچ ایده و طرحی برای نداری و فقر در نطفه خفه شود و هیچگاه رنگ عملی شدن به خود نگیرد.

-------------------

گزارش: کریم بنام

-------------------

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول