اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد هرمزگان:

هرمزگانی‌ها پابه‌پای مردم ایران علیه شاه به پا خاستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه نقش هرمزگانی‌ها در مبارزات انقلابی قابل توجه است گفت: مردم این منطقه از کشور پابه‌‌پای مردم در سایر مناطق علیه شاه به پا خاستند.

هرمزگانی‌ها پابه‌پای مردم ایران علیه شاه به پا خاستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس علی مریدی‌زاده شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از مبارزان انقلاب اسلامی در هرمزگان که در مسجد فاطمیه برگزار شد، اظهار داشت: از این مسجد و مسجد کوفه بندرعباس بخش اعظمی از طراحی‌ها علیه رژیم شاهنشاهی طراحی و صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه مردم هرمزگان و به ویژه بندرعباس به همراه سایر مردم ایران در سال 57 قیام کردند، ادامه داد: وظیفه ما تجلیل و تقدیر از مبارزان انقلابی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه امام خمینی تمام مبارزات انقلابی را تمام می‌کردند، گفت: حق نیز با امام بود چرا که کرامات امام براساس دین بود.

مریدی‌زاده با بیان اینکه امام خمینی بارها فرموده بودند که این انقلاب را خدا پشتیبانی و نگه‌داری می‌کند، اضافه کرد: باید همه در اعتلای هر چه بیشتر نظام انقلاب اسلامی ایران کوشا باشیم و در حد امکان از آرمان‌های خمینی کبیر صیانت و حمایت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در سال‌های بعد از انقلاب کارهای متعددی با حجم زیادی صورت گرفته است، بیان کرد: بی‌گمان انقلاب در امور فرهنگی و به ویژه احیای فرهنگ اسلامی و دینی کارکردی مطلوب داشته است به نحوی که امروز می‌بینیم کشور ایران اسلامی در بین کشورهای مسلمان و دیگر کشورها از بعد دینی و اخلاقی زبانزد است.

مریدی‌زاده یادآور شد: هرمزگانی‌ها نیز چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب بارها و بارها نشان داده‌اند که فرهنگ این منطقه با اسلام و دین گره خورده است و در همین راستا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتفاقات این استان براساس امور دینی واقع شده است.

وی اضافه کرد: در سه دهه گذشته و به ویژه در سال‌های اخیر انقلاب در مسیری پویاتر در عرصه بین‌المللی قرار گرفته است به نحوی که امروز نام ایران اسلامی در کنار تحولات بزرگ منطقه دیده می‌شود.

مریدی‌زاده افزود: روزگاری که امام خمینی ندای جهانی و صادر شدن انقلاب را سر می‌دادند شاید خیلی باور نمی‌کردند که این پیر فرزانه افق‌های انقلاب را تا آخر دیده است.

این مسئول در پایان از تمام اقشار خواست تا در حد امکان و توان در راستای حمایت از دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش کنند و با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن پیش رو بیش از پیش با مشت‌های گره کرده علاوه بر نشان دادن تنفر خود از مستکبران شعار حمایت از آرمان‌ها و تجدید بیعت با رهبری را نیز سر دهند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول