اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

وحدت و اعتقادات دو عنصر غلبه بر شیاطین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مشگین گفت: تقویت مبانی وحدت و ارج‌گذاری به مقوله معنویت در جامعه و ترویج ارزش‌های به دست آمده در انقلاب ارزشمندترین مسیر در غلبه بر شیاطین و دشمنان است.

وحدت و اعتقادات دو عنصر غلبه بر شیاطین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر امروز در آیین بزرگداشت یاد و خاطره هشت شهید والامقام دوران انقلاب اسلامی مشگین در مسجد امیرالمؤمنین این شهر اظهار داشت: اگر به مبارزات مردان خداجوی سال‌های اول پیروزی انقلاب نگاه کنیم، شاخصه همدلی، همراهی و هم‌افزایی در رسیدن به مقصد و مرام نهایی موج می‌زند که در این باب ضرورت دارد همین اصول مورد توجه و بازنگری قرار گیرد.

وی دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی را در سایه حفظ وحدت و تاکید بر مشترکات اعتقادی، ارزشی و باورها توصیف کرد و افزود: کمتر نهضت و انقلابی را در دنیا سراغ داریم که مردم با گذشت 33 سال همچنان بر مشترکات و اصول واحد آن تاکید و پافشاری می‌کنند.

باوقار در ادامه سخنان خود شهیدان و مجاهدان راه حق را ارزشمندترین نیروها در استمرار و اعتقاد به حرکت وحدت‌آفرین توصیف کرد و ادامه داد: شهدای ما بدون ادعا چه در اوایل انقلاب و چه در دوران جنگ در صحنه حاضر شدند و با اهدای جان و بهترین سرمایه‌های خود اسباب غرور و عظمت ملت ایران را فراهم کردند.

این مسئول هدف از شهادت را رسیدن به قرب الهی و مقام شامخ توصیف شده در قرآن دانست و تصریح کرد: نقش شهدا و ایثارگران در شکل‌گیری و تکوین انقلاب اسلامی نقش برجسته و بی‌بدیلی است که نباید مورد غفلت واقع شود.

وی خاطر نشان کرد: در روز جزا سه دسته انبیا، علما و شهدا شفیع امت می‌شوند تا خداوند متعال به عزت و حرمت آنها بسیاری از رهروان و پیروان آنها را بهشتی و جاودانه کند.

باوقار در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امروز نه تنها راه شهادت بسته نشده بلکه در یک مجاهدت واقعی در تبعیت از ولایت و باورهای انقلاب اسلامی می‌توانیم از ثمرات و نتایج این حرکت استفاده کرده و به معنای واقعی جامعه را پاک و مهذب کنیم.

به گزارش فارس، امام جمعه مشگین‌شهر در ادامه سخنان خود به حساسیت راهپیمایی 22 بهمن و تلاش بی‌امان استکبار جهانی برای ناامید کردن مردم نسبت به آینده انقلاب را یادآور شد و گفت: جبهه کفر در این مسیر به یقین دچار ضعف و نارسایی شده اما همچنان بر طبل دشمنی با ایران می‌کوبد تا شاید منفذی برای خروج از فشارها و تهدیدات خود پیدا کند.

باوقار در ادامه به حساسیت انتخابات و در پیش بودن یک صحنه آزمون دیگر برای ملت ایران را بیان داشت و تصریح کرد: شایسته‌سالاری در انتخابات و گزینش افراد با اتصال به اصل بصیرت می‌تواند بهترین صحنه انتخاب را زمینه‌ساز شود که مردم با پرهیز از برخی تعصب‌های خشک و خالی می‌توانند شایسته‌ترین نمایندگان خود را راهی مجلس کنند.

در این مراسم با قرائت شعر و مداحی یاد و خاطره شهیدان قاسم عبدالعلی‌اوغلی، قباد سعادتی، لطیف نظری، الماس تقی‌اوغلی، زینال مجتمع، ذبیح‌الله رضایی، محرم روحی و اباذر بیرامی گرامی داشته شد.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول