اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبر داد

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره داستان کوتاه در اسفراین

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اعلام کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره داستان کوتاه این استان در اسفراین راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره داستان کوتاه در اسفراین
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسین ثابت‌قدم‌وحید در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره داستان کوتاه استان اظهار داشت: ادبیات همیشه به عنوان گنجینه فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و سیاسی یک ملت است و به منزله آیینه تمام‌نمای هنر است تا جایی که یک جامعه را می‌توان با مطالعه ادبیات آن جامعه شناخت.
وی افزود: داستان کوتاه در زبان و ادبیات فارسی مظهر زیبایی، تفاهم، تأمل، تدبر و انسان دوستی است.
ثابت‌قدم‌وحید با اشاره به تاریخچه ‌داستان کوتاه، به تأثیر مثبت و شگرف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحولات 30 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی بر داستان کوتاه پرداخت و گفت: در داستان کوتاه بعد از انقلاب اسلامی، پرهیزکاری قلم، متانت و ادب موج می‌زند و استقبال مردم نیز به موازات رشد کیفی داستان‌ها، رشد کرده است.
وی اظهار داشت: با این همه با وضعیت مطلوب فاصله زیاد داریم و نویسندگان برای نیل به اهداف عالی رسالت خطیری بر عهده دارند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: داستان کوتاه فقط یک وسیله سرگرم کننده صرف نیست بلکه باید در روح خواننده تحول ایجاد کرده و باید رذایل را محو و فضایل ایجاد کند.
وی تصریح کرد: داستان کوتاه صرفاً نباید به فقر و درد و بدبختی بپردازد، این‌ها همه مسائل زندگی بشر نیست و محور قرار دادن آن‌ها باعث نگرانی و دل‌زدگی خوانندگان می‌شود، داستان نویس نباید فراموش کند که هستی پر از زیبایی‌ها است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حوزه داستان‌نویسی در شهرستان اسفراین از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره داستان کوتاه در این شهرستان خبر داد.
‌گفتنی است در پایان این مراسم، نفرات برگزیده جشنواره معرفی و تقدیر شدند.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول