اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور:

شهرداری‌ها ملزم به همکاری با بازرسان هستند

خبرگزاری فارس: عضو هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی با بازرسان ویژه انتخابات، از ابلاغ دستورالعملی به معاونت عمرانی استانداری‌های سراسر کشور مبنی بر الزام شهرداران برای همکاری با بازرسان ویژه خبر داد.

شهرداری‌ها ملزم به همکاری با بازرسان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز سیدصادق ناوندی ظهر امروز در نشست توجیهی بازرسان ویژه انتخابات شمال‌غرب کشور، اعلام کرد: تاکنون تخلف انتخاباتی تاثیرگذار در سطح کشور گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه گاهی گزارشاتی در خصوص تبلیغات زودرس کاندیداهای نهمین دوره مجلس وصول می‌شود اما هیچ یک از آنها به عنوان تخلف انتخاباتی تاثیرگذار قلمداد نمی‌شود.

ناوندی با تاکید بر این که بازرسان ویژه نباید در ستاد انتخاباتی کاندیداها عضویت داشته یا از آنها حمایت کنند، افزود: عضویت در هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات استان‌ها و شهرستان‌ها نیز برای بازرسان ویژه ممنوع است.

وی افزود: این مورد باید به دقت توسط هیئت‌های بازرسی رصد شده و در صورت وجود افرادی از بازرسان ویژه انتخابات در هیات‌های مزبور، به سرعت نسبت به خلع آنها اقدام شود.

ناوندی با تاکید بر ارتباط مستمر بازرسان ویژه با هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور، تصریح کرد: بازرسان ویژه باید آشنایی کامل و کافی نسبت به افکار عمومی حوزه‌های انتخابیه مربوطه داشته باشند تا گزارش‌های روزانه آنها بر اساس واقعیات موجود ارائه شود.

وی همچنین با تاکید بر رعایت بی‌طرفی، صداقت و شجاعت در گزارش‌های بازرسان ویژه انتخابات گفت: بازرسان ویژه در تهیه گزارش‌های خود، اخذ اطلاعات موثق و قابل اعتماد، پایش دقیق اطلاعات و قید استنادات قانونی بعد از اثبات وقوع تخلف در روند انتخابات را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

ناوندی با اشاره به دستورالعمل هیئت مرکزی بازرسی انتخابات در خصوص وظایف بازرسان ویژه گفت: رصد لحظه به لحظه تمام مسائل مربوط به انتخابات، اعلام نقاط بهبود و بحرانی انتخابات، تجزیه و تحلیل اوضاع حوزه‌های مربوطه و گزارش روزانه آن به هیئت مرکزی و همچنین پوشش خلاء‌های اطلاعاتی انتخابات از جمله وظایف بازرسان ویژه در جریان انتخابات است.

وی خطاب به بازرسان ویژه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد از هر گونه اقدام تنش‌زا و بحث‌برانگیز در پای صندوق‌های رای و شعب اخذ رای به شدت خودداری کنند.

ناوندی همچنین با تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی با بازرسان ویژه انتخابات، از ابلاغ دستورالعملی به معاونت عمرانی استانداری‌های سراسر کشور مبنی بر الزام شهرداران برای همکاری با بازرسان ویژه خبر داد.

محمد رستمی رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان آذربایجان شرقی هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی اعلام کرد: سه هزار و 120 بازرس انتخاباتی در آذربایجان شرقی، به انجام وظایف محوله در جریان برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس خواهند پرداخت.

در این نشست که بازرسان ویژه استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و قزوین حضور داشتند، اعضای حاضر به بیان نظرات خود در خصوص مسائل مربوط به بازرسی از روند اجرای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداختند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول