اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت دامپزشکی کرمان تأکید کرد:

کاهش دفاع بدن با مصرف آنتی‌بیوتیک فرآورده‌های خام دامی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: باقیمانده‌های آنتی‌بیوتیک در فرآورده‌های خام دامی سبب کاهش دفاع بدن مصرف کنندگان در مقابله با بیماری‌های میکروبی شده و اثرهای نامطلوب و مخربی بر سلامت انسان‌ها دارد.

کاهش دفاع بدن با مصرف آنتی‌بیوتیک فرآورده‌های خام دامی
مینا قاضی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با تشریح عملکرد اداره کل دامپزشکی استان کرمان در زمینه نظارت بر تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک اظهار داشت: در راستای ارائه سبد مطلوب غذایی به مردم تاکنون 16 مزرعه متقاضی و واجد شرایط اقدام به پرورش 310 هزار قطعه مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره) در استان کرده‌اند.
وی افزود: از این مجموع هشت دوره و با تعداد 205 هزار قطعه به مرحله کشتار و عرضه رسیده است.
قاضی‌زاده بیان کرد: سه مزرعه متقاضی پرورش مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره شامل 43 هزار قطعه مرغ به دلیل استفاده از آنتی‌بیوتیک طی دوره پرورش از این طرح خارج و به عنوان مرغ معمولی عرضه شدند.
وی تصریح کرد: از آنجا که باقیمانده‌های آنتی‌بیوتیک در فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت مرغ موجب بروز مقاومت آنتی‌بیوتیک در مصرف کنندگان شده و سبب کاهش دفاع بدن در مقابله با بیماری‌های میکروبی می‌شود، اثر نامطلوب و مخربی بر سلامت‌ انسان‌ها دارد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: پرورش مرغ سبز یکی از پیشرفت‌های چشمگیر اداره کل دامپزشکی استان در راستای امنیت غذایی و سلامت مصرف کنندگان است.
قاضی‌زاده با اشاره به اینکه گله‌های مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش از نظر ظاهری و کیفیت لاشه و یکنواختی وزن در وضعیت مناسب‌تری بوده است، بیان داشت: از آنجا که آنتی‌بیوتیک‌ها علاوه بر مبارزه با بیماری‌های میکروبی به عنوان محرک رشد نیز عمل می‌کند، موجب افزایش وزن می‌شوند.
وی تصریح کرد: میانگین وزن مرغ پرورش یافته بدون مصرف آنتی‌بیوتیک کمتر از وزن مرغ با پرورش معمولی است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول