اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

برگزاری همایش سرمایه‌گذاری جهانی در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از برگزاری نخستین همایش سرمایه‌گذاری جهانی در خرداد 91 در این استان خبر داد.

برگزاری همایش سرمایه‌گذاری جهانی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مهدی سعادتی ظهر امروز در جریان افتتاح از پروژه‌های عمرانی دهه فجر در این شهرستان، اظهار داشت: صومعه‌سرا با ظرفیت‌های بالای ساختاری از شهرستان‌های پیشتاز و برتر در تمام عرصه‌های عمرانی و تولیدی است.

وی با اشاره به تحولات ایران اسلامی در دوران پس از پیروزی انقلاب، تصریح کرد: انقلاب اسلامی همواره برکات و نعمت‌های بسیاری برای ملت ایران در مناطق مختلف شهری و روستایی به ارمغان آورده است.

استاندار گیلان دهه مبارکه فجر را یکی از نعمت‌ها عنوان کرد و افزود: دهه فجر فرصت بزرگی برای ایجاد تحولات بیشتر و آبادانی‌های مضاعف در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه امروزه ایران و ایرانی در تمام دنیا سرافراز و سربلند است، خاطر نشان کرد: این سربلندی و افتخار مدیون انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدای انقلابی است تا ملت در آسایش و رفاه بیشتری باشند.

مقام عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدام‌های شاه خائن در دوران پیش از انقلاب اسلامی، اذعان داشت: شاه مفتخر به نوکری آمریکا و صهیونیسم بود و با این افتخار ملت را در ظلم و فساد خود محدود کرده بود.ملت ایران به رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی با قدرت، اقتدار و همبستگی توانستند خود و کشور را از این ظلم رها کنند.

استاندار گیلان، با تصریح بر اینکه ایرانیان حامی بزرگ فلسطین و کشوری قدرتمند در منطقه به شمار می‌روند، بیان داشت: ایران نخستین و تنها کشور دنیاست که جرات مقابله با آمریکا را دارد و در این راه نیز موفق گام گذاشته است.

وی از رشد علمی ایران نسبت به رشد جهانی خبر داد و گفت: جوانان سهم مهمی در این توسعه و پیشرفت در زمینه‌های پزشکی، عمرانی، تولیدی و حتی توانمندی‌های نظامی دارند.

سعادتی با اشاره به میزان رشد و توسعه صومعه‌سرا در حوزه‌های مختلف عمرانی، یادآور شد: صومعه‌سرا به لحاظ آبرسانی روستایی و احداث کانال‌های « F3 » رتبه سوم استانی را دارد.

وی ادامه داد: این شهرستان در بخش گازرسانی در حال اتمام پروژه و در بخش مخابرات نیز 100 درصد دارای موفقیت و پیشروی است.

به گفته مقام عالی دولت در گیلان، جشن پایان گازرسانی در صومعه‌سرا تا پایان سال 91 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های امروز در صومعه‌سرا، ابراز داشت: امروز دو پروژه نوسازی مدارس با 440 میلیون تومان اعتبار، هشت پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان و ساختمان جدید شهرداری بخش مرکزی صومعه‌سرا با یک میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

سعادتی مجموع اعتبارات هزینه شده برای پروژه‌های دهه مبارکه فجر در صومعه‌سرا را حدود 12 میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های استانی دهه فجر، تصریح کرد: امسال بالغ بر 900 میلیارد تومان اعتبار در بخش پروژه‌های تولیدی و عمرانی دهه فجر در گیلان هزینه شده است. امسال شاهد رشد 10 برابری پروژه‌های عمرانی و تولیدی در استان بوده‌ایم.

وی از برگزاری نخستین دوره همایش «سرمایه‌گذاری جهانی» در گیلان خبر داد و افزود: این همایش با همکاری تمام نهادها و فرمانداران در خرداد سال آینده برگزار می‌شود.

سعادتی از فرمانداران خواست تا برای حضور در این همایش تمام پروژه‌های عمرانی و ظرفیت‌های شهرستانی خود را به استانداری گزارش دهند.

وی با اشاره به رشد سریع استان در چند ساله اخیر، اظهار داشت: این امر به‌ویژه در حوزه کشاورزی با تزریق بودجه‌های میلیاردی محقق شده است.

به گفته این مقام مسئول، امسال علاوه بر بودجه‌های معمولی، بالغ بر 90 میلیارد تومان اعتبار به بخش جهاد کشاورزی استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به درخواست‌های مسئولان صومعه‌سرا مبنی بر افزایش بودجه‌ در بخش‌های مختلف بیان داشت: این موضوع با حضور فرمانداران در آینده نزدیک مورد بررسی و پیگیری بیشتر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول