اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان ‌و بلوچستان:

پدافند غیرعامل پایدارترین روش دفاع است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌ و بلوچستان گفت: طرح پدافند غیر عامل پایدارترین و ارزان‌ترین و مناسب‌ترین روش دفاع در برابر حوادث است.

پدافند غیرعامل پایدارترین روش دفاع است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، سیاوش رضوانی امروز در جلسه بررسی موضوع پدافند غیر عامل در بندر چابهار اظهار داشت: طرح پدافند غیر عامل پایدارترین و  ارزان‌ترین و مناسب‌ترین روش دفاع در برابر حوادث در شرایط تهدید و بحران و برای کاستن از آسیب‌پذیری از منابع انسانی، فعالیت‌های زیر بنایی، خدمات‌رسانی عمومی و تسهیل در امور اداره کل است.

رضوانی اصل پدافند غیر عامل را بر مبنای پیش گیری دانست و افزود: با توجه به اینکه بخش حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی جزء بخش‌های زیر ساختی کشور است و در شرایط بحران اصلی‌ترین نقش را ایفا می‌کند به همین منظور وزارت راه و شهرسازی با توجه به اهمیت موضوع ستادی را در تمامی معاونت‌ها تشکیل داده تا در شرایط بحران بتوانند شرایط را مدیریت کنند.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل نیز ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرایی کردن پدافند غیر عامل و تدوین سند راهبردی  رسالت و ماموریت هر یک از قسمت‌های مختلف بر اساس طیف فعالیت‌ها اداره کل گفت: در تدوین سند راهبردی که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به تمامی بنادر ابلاغ شده بر اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی در رده‌های مختلف و اجرای تمرین مانور توسط گردهمایی مختلف، استفاده از ارگان‌هایی نظیر سپاه، هلال احمر، شرکت نفت، دریابانی، منطقه آزاد و سایر نهادها اقدامات مدیریتی و ستادی تاکید شده است.

علی‌اکبر جعفری افزود: در آینده‌ای نزدیک اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار در نظر دارد در  همین راستا مانور پدافند غیرعامل را با هماهنگی سایر نهادها اجرا کند.  

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول