اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی نوشهر:

ساختمان‌های در حال احداث روستاها بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی نوشهر با تاکید بر بیمه‌کردن ساختمان‌های در حال احداث در روستاها گفت: روستائیان می‌توانند تا سقف 40 هزار تومان ساختمان‌های خود را یکساله بیمه کنند و این کار از ابتدای سال 91 اجباری می‌شود.

ساختمان‌های در حال احداث روستاها بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، بهمن خواجوند صبح امروز در گردهمایی شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی نوشهر که با حضور امام جمعه، فرماندار، بخشدار، اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش مرکزی نوشهر برگزار شد، بیان داشت: روستاهای بخش مرکزی نوشهر شامل 179 عضو شورا و 53 دهیار شامل 49 مرد و چهار زن هستند ضمن اینکه 50 ذیحساب و 17 ناظر فنی نیز مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای روستاها تا پایان سال جاری فرصت دارند تا ناظران فنی خود را به بخشداری معرفی کنند، تصریح کرد: ناظران فنی باید دارای مدارک کارشناسی عمران بوده، متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام و کسب بالاترین امتیاز به عنوان ناظر فنی در روستاها فعالیت کنند.

خواجوند ادامه داد: از مزایای این مهم این است که علاوه بر کاهش سرگردانی مردم، برای جوانان تحصیلکرده منطقه نیز اشتغالزایی خواهد شد.

بخشدار مرکزی نوشهر در ادامه خطاب به شوراها و دهیاران روستاها گفت: بودجه پیشنهادی سال 91 روستاها باید در چارچوب قانون پس از تصویب شورا و دهیاران در قالب نرم‌افزار اکسل و در یک حلقه سی دی به بخشداری تحویل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای دریافت انشعابات آب، برق و گاز برای ساختمان‌های در حریم بافت بخش مرکزی داشتن پروانه ضروری است بنابراین شوراها و دهیاران کسانی که بدون جوار اقدام به ساخت و ساز کردند را به ما معرفی کنند تا ما نیز بر اساس ماده 99 با آنها همکاری لازم را به‌ عمل آوریم.

بخشدار نوشهر در ادامه با بیان اینکه اماکن و زمین‌هایی که در اختیار شوراهای روستاها قرار می‌گیرد باید روند تثبیت‌سازی و مالکیت آنها به نام شورا ثبت شود و این مهم باید در اسرع وقت صورت گیرد، گفت: بر اساس حسابرسی هر نوع کمکی باید بعد از مصوب شدن به حساب واریز شود، در همین راستا استفاده از چک و همچنین دریافت نقدی برای امور روستاها ممنوع است.

خواجوند با تاکید بر اختصاص درصدی از بودجه‌ها به امور فرهنگی گفت: دهیاران و شوراها برای اجرایی شدن پروژه‌ها حتی‌الامکان از پیمانکاران بومی استفاده کنند تا دسترسی به آنها آسان باشد و امکان پاسخگویی نیز در سریع‌ترین زمان ممکن انجام گیرد.

وی جمع‌آوری زباله را از جمله مهم‌ترین مشکلات منطقه دانست و ادامه داد: خودروهای حمل زباله بر اساس جمعیت فعلی است و جوابگوی ایام تعطیل و افزایش جمعیت نیست، بنابراین می‌طلبد در ایام تعطیل به‌ویژه نوروز یک خودرو به‌صورت کمکی در کناره حضور داشته و در جابه‌جایی و انتقال زباله یاری‌رسان ما باشد.

بخشدار نوشهر در ادامه با تاکید بر همکاری دهیاران و شوراها در اعزام نیروها به راهیان نور، بر برگزاری انتخابات با حداکثر حضور مردمی نیز تاکید و تصریح کرد: شما باید امین مردم باشید و اجرای قانون را در سرلوحه کار خود قرار دهید.

وی با انتقاد از عدم بازپرداخت تسهیلات مسکن به بانک‌ها از سوی روستائیان گفت: برخی از روستائیان از پرداخت اقساط وام مسکن روستایی خودداری و تعلل می‌کنند و انتظار ما از شورا و دهیاران این است که با توجیه مردم آنها را به پرداخت اقساط ترغیب و تشویق کنند.

خواجوند با بیان اینکه از محل چهار درصد عوارض تاکنون 200 میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها واریز شده، اذعان داشت: مسائل مالی باید شفاف باشد، برخی از شوراها خودشان حساب دارند و این تخلف است، قانون برای روستاها حساب دهیاری را تکلیف کرده و همه شوراها موظف هستند در راستای همین چارچوب عمل کنند.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول