اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون بسیج مداحان:

پوشش بیمه‌ای مداحان 20 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

خبرگزاری فارس: مسئول کانون بسیج مداحان کشور گفت: برای اینکه بتوانیم همه مداحان بیکار را بیمه کنیم 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

پوشش بیمه‌ای مداحان 20 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

 

قاسم رضایی در حاشیه همایش مداحان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: بودجه کنونی ما در حال حاضر 4 میلیارد تومان است در حالی که برای تحت پوشش بیمه قرار دادن مداحان بیکار 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: اگر مجلس و دولت نسبت به تخصیص بودجه مورد نیاز ما مساعدت و عنایت لازم را داشته باشند می‌توانیم با اعتبار ذکر شده تمام مداحان بیکاری که تشکیل پرونده داده‌اند را بیمه کنیم.

جانشین هیئت رزمندگان اسلام در ادامه در مورد خدمات ارائه شده به مداحان نیز عنوان کرد: در تهران پس از توافقات انجام شده با یک سازمان توانستیم موجبات اعطای وام 50 میلیون ریال بدون سود را فراهم کنیم و البته آمادگی گسترش این اقدامات را به سراسر کشور با تعامل با استانداری‌ها، شهرداری‌ها و بانک‌ها نیز داریم.

رضایی در خصوص مطالبات و خواسته‌های مداحان نیز بیان داشت: یک بخش از مطالبات در مورد بیمه بود که بنیاد دعبل فعال شده و بخش دیگر نیز بحث عتبات بود که خیلی از مداحان کد دریافت کرده‌اند و عده‌ای از مداحان از کارافتاده نیز از طریق بنیاد دعبل مستمری می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیج مداحان در طی سه سال اقداماتی را انجام داده که در طی 30 سال بر زمین بود ابراز داشت: طبق‌برنامه‌ریزی پنج ساله‌ای که از سال 89 آغاز شده و الآن در نیمه‌های آن هستیم توانسته‌ایم قدم‌های بلندی را به خصوص در امر چاپ و نشر کتاب‌ها و متون‌ها آموزش برداریم و چند کتاب از جمله مقتل‌شناسی، روضه‌خوانی و مرام‌نامه مداحان را آماده برای عرضه داشته باشیم.

مسئول کانون بسیج مداحان کشور از برگزاری همایش‌ها ویژه مداحان در سراسر کشور به عنوان یکی از اقدامات این کانون نام برد و متذکر شد: در راستای گسترش آموزشی مداحان نیز کارگاه‌های چند روزه و یک هفته‌ای نیز در مناطق مختلف کشور حتی در نقاط دور از مرکز مانند کردستان آن هم به صورت کارگاه آموزشی شیعه و سنی برگزار شده است.

وی مداحان کنونی کشور اعم از مداح، نوحه‌خوان، تعزیه‌خوان و مجالس ختم را 100 هزار نفر تخمین زد و اذعان داشت: از این تعداد 20 هزار نفر در سازمان بسیج مداحان در استان‌های سراسر کشور تشکیل پرونده داده‌اند که نخبگان شاخص شناسایی شده و همچنین برای آنها کارت‌های عضویت عادی، فعال و ویژه صادر شده است.

انتهای پیام/ن۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول