اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای بوشهر خبر داد

دستگیری عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل ارتباط فرماندهی انتظامی استان بوشهر از دستگیری عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب در سایت در استان بوشهر خبر داد.

دستگیری عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب در استان بوشهر

محمدرضا جهانشیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: فردی بنام "س" اهل و ساکن بوشهر با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشته فرد ناشناسی با تماس با اینجانب بیان کرده مشخصات، تلفن همراه و آدرس شما در سایتی بنام کلوب موجود است که با مراجعه به سایت صحت موضوع تایید و بعد از آن مزاحمت‌هایی به شکل تلفنی توأم با هتک حرمت آغاز شد که با تعویض سیم کارت نیز کماکان آخرین شماره‌های تلفن همراه من بر روی صفحه سایت به نمایش گذاشته می‌شد بنابراین از فردی که این اقدام را انجام داده شاکی بوده و تقاضای رسیدگی دارم.

وی گفت: با انجام تحقیقات اولیه پرونده برای رسیدگی فنی در دستور کار قرار گرفت که با استعلام به عمل آمده مشخص شد ip کاربر در شرکت آریا ساسول واقع در منطقه ویژه پارس جنوبی است، با اخذ نیابت قضایی و اعزام اکیپی از کارشناسان پلیس فتا به آدرس کشف شده مشخص شد با توجه به اینکه حدود دو هزار و 500 نفر از کارکنان شرکت از اینترنت استفاده می‌کنند از لحاظ فنی نیز بخش امور رایانه قادر به شناسایی کاربر مذکور با ip اعلامی نیست.

جهانشیری اضافه کرد: با تلاش‌های اطلاعاتی صورت گرفته و شناسایی یکی از بستگان شاکیه که در آن شرکت مشغول به کار بوده و انجام اقدامات فنی برروی سیستم وی مستندات لازم کشف و با هماهنگی قضایی پس از اخذ نیابت قضایی و اعزام اکیپی از مأموران مجرب به شهرستان عسلویه متهم بنام "ص" اهل و ساکن بوشهر شناسایی و دستگیر در تحقیقات به عمل آمده، مشارالیه با وجود انکار در مراحل اولیه بازجویی وقتی با مستندات قوی و غیر قابل تکذیب کشف شده روبه‌رو شد لب به اعتراف گشوده و به بزه انتسابی اقرار و علل درج مطالب را اختلافات خانوادگی و فامیلی عنوان کرد.

وی ادامه داد: پیش از شکل‌گیری پلیس فتا، ناجا از طریق معاونت رسیدگی به جرایم رایانه‌ای به ایمنی‌سازی فضای آموزشی اقدام کرده است که پلیس فتا نیز در ادامه آن اقدامات، کارهای زیادی انجام داده است.

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: اخیرا جرائم در فضای سایبری افزایش بسیار زیادی داشته و جرایم فیزیکی در حال تغییر و تبدیل به صورت جرایم فضای مجازی و اینترنتی هستند.

 

جهانشیری افزود: ابزار فناوری اطلاعات نقش غیر قابل انکاری در رقابت‌های سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و ... ایفا می‌کند که جا دارد همه ما در ارتقای سطح امنیتی سیستم‌های مورد استفاده، اهتمام ویژه‌ای به خرج دهیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول