اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه قضایی حسن‌آباد خبر داد

دستگیری کلاهبردار 15 میلیارد ریالی پیش‌فروش مسکن در حسن‌آباد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه قضایی بخش حسن‌آباد گفت: شخصی که به بهانه پیش‌فروش آپارتمان بیش از 1.5 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، از سوی ماموران کلانتری 176 حسن‌آباد دستگیر شد.

دستگیری کلاهبردار 15 میلیارد ریالی پیش‌فروش مسکن در حسن‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط عمومی دادگستری حسن‌‌آباد فشافویه، عبدالرحمان زارع‌‌پور در ارتباط با نحوه این کلاهبرداری افزود: از اوایل سال گذشته ده‌ها نفر از مالباختگانی که هر کدام از آنها مبالغ چند میلیون تومانی را برای پیش‌خرید مسکن به شخصی به هویت سید مرتضی رضوی پرداخت کرده بودند، با مراجعه به دادگاه عمومی فشافویه از این فرد شکایت کردند.

رئیس حوزه قضایی بخش حسن‌آباد افزود: به گفته شاکیان، متهم مزبور به تعهدات خود برای تحویل مسکن به آنها عمل نکرده و بدون بازپس دادن پیش‌پرداخت خرید مسکن، متواری شده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از تشکیل پرونده مقدماتی، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، عنوان کرد: با تحقیقات به عمل آمده از سوی ماموران مشخص شد که متهم 44 ساله و اهل حسن‌‌آباد بوده که از سال 85 با تأسیس دفتر ساخت و ساز املاک به نام دفتر ساختمانی گل‌های بهشت در شهرک بهشت منطقه حسن‌آباد، اقدام به پیش‌فروش واحدهای مسکونی در این شهرک کرده است.

زارع‌پور ادامه داد: متهم حتی در چند نوبت نیز نسبت به تحویل واحدهای مسکونی آماده شده به متقاضیان اقدام و همین موضوع سبب شده بود تا دیگر ساکنان شهرک به وی و فعالیت‌های ساختمانی او اعتماد کنند و حتی در سال 89 و در مرحله جدید تحویل واحدهای مسکونی او اقدام به پیش‌خرید ده‌ها واحد مسکونی فرسوده برای ساخت کرده بود.

رئیس حوزه قضایی بخش حسن‌آباد تاکید کرد: در ادامه تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که با گذشت مدتی از زمان انعقاد قرارداد میان مالباختگان و متهم و در شرایطی که وی وعده تحویل واحدهای مسکونی در فاصله زمانی کوتاه به مالباختگان را داده بود، به صورت ناگهانی ناپدید و زمانی که متقاضیان خرید مسکن به محل ساخت و ساز واحدهای خود مراجعه کرده‌اند، در کمال تعجب متوجه می‌شوند که اصولا هیچگونه زمین و فعالیت ساختمانی وجود نداشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ با ادامه تحقیقات انجام شده از سوی ماموران تاکنون بیش از 250 مالباخته در خصوص این پرونده شناسایی شده‌اند که ارزش تقریبی این پرونده، تا این لحظه به بیش از 1.5 میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس حوزه قضایی بخش حسن‌آباد اضافه کرد: در حال حاضر فرد دستگیر شده با قرار وثیقه 4 میلیارد تومانی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول