اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با حسن اختری مطرح شد

مردم با کسی عقد اخوت نبسته‌اند/ اصولگرایان در بوته آزمایش

خبرگزاری فارس: دبیرکل سابق انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گفت: امروز اصولگرایان در بوته آزمایش قرار دارند، چرا که مردم ما با کسی عقد اخوت نبسته‌ و به هیچ گروهی چک سفید امضا نداده‌اند.

مردم با کسی عقد اخوت نبسته‌اند/ اصولگرایان در بوته آزمایش

حسن اختری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میثاق ملی مردم که در انتخاباتی سراسری و آزاد به تأیید 2/98 درصد ملت ایران رسیده، نحوه اداره امور کشور را با اتکای آرای عمومی از راه انتخابات و تعیین رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراها تعیین کرده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در اصل پنجم تصریح شده که در زمان غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) در جمهوری اسلامی ایران ولایت‌امر و رهبری برعهده فقیه عادل، با تقوا، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است.

* جمهوری اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است

این فعال سیاسی ادامه داد: تلفیق عملی این دو اصل یعنی انتخاب مدیران با رأی مستقیم مردم و هم‌چنین حضور ولی‌فقیه در رأس نظام، مردم‌سالاری دینی به دست می‌آید که جمهوریت ظرف و اسلامیت مظروف آن است، لذا جمهوری اسلامی نوع بی‌بدیلی از نظام سیاسی در دنیای عملگرای امروز محسوب شده و نماد مردم‌سالاری دینی است.

* علت اصلی مخالفت غرب با جمهوری اسلامی

وی تأکید کرد: پایبندی به این شیوه اجرایی و حکومت‌داری در حقیقت اساس مخالفت استکبار جهانی با ما را تشکیل می‌دهد، چرا که غربی‌ها وجود چنین حکومت و حاکمیتی را مغایر فلسفه وجودی خود دانسته و بر نمی‌تابد.

اختری متذکر شد: البته تحقق وعده الهی مبنی بر پیروزی حق بر باطل به طور قطع اتفاق می‌افتد و ما با ایستادگی بر سر اصول و آرمان‌های خود و هم‌چنین اجرای صحیح اصول قانون اساسی می‌توانیم مدل اجرایی خود را به جهانیان ارائه کرده و جایگزینی مناسب برای لیبرال دموکراسی و یا سوسیالیسم به افکار عمومی جهان معرفی کنیم.

* شروط لازم برای تحقق دموکراسی

رئیس شورای سیاست‌گذاری پایگاه اطلاع‌رسانی جهان اسلام در پاسخ به این سئوال که شرایط تحقق دموکراسی در نظام سیاسی کشور چیست؟ گفت: وجود احزاب و تشکل‌های سیاسی و فلسفی، شرط لازم برای تحقق دموکراسی در نظام‌های مردم‌سالاری است و فقدان آن می‌تواند دیکتاتوری اکثریت و یا حالت هرج و مرج را در جامعه به وجود آورده و مطالبات غیر منطقی و بی‌مسئولانه را در پی داشته باشد.

اختری ابراز داشت: در چنین شرایطی بستر و زمینه رشد افراد و گروه‌های فرصت‌طلب و اپورتونیست فراهم شده و نیروهایی که جهت‌یابی وزش بادهای موسمی خواسته‌های عمومی را ماهرانه تشخیص می‌دهند و بدون طی کردن فرآیندی و قبول هیچ‌گونه مسئولیتی سوار موج مطالبات مردمی می‌گردند و با نیل به مقصد پوسته عوض کرده و منتقد راه طی شده و مترصد فرصتی دیگر می‌مانند.

* اقبال افکار عمومی به اصولگرایان باید حفظ شود

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار و با اشاره به اقبال افکار عمومی به اصولگرایان در سال‌های اخیر افزود: ملت ایران پس از آزمودن جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در طول سال‌هایی که آنان قدرت سیاسی و اقتصادی را در دست داشتند، به سوی جبهه نیروهای اصولگرا گرایش نشان می‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: این مسئله از مجلس هفتم آغاز و در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اوج خود رسید، البته این رویکرد در مجالس دوم و سوم با عنوان جناح چپ و در مجلس ششم و دولت‌های هفتم و هشتم با تابلوی اصلاح‌طلبی تجلی پیدا کرده بود.

به گفته اختری، مردم فهیم و رشید ایران اسلامی پیوسته جریانات مدعی خدمت را در بوته آزمایش خود قرار داده و فرصت‌های بی‌شماری را برای آنها فراهم کرده‌اند، اما هرگز عقد اخوت با هیچ گروهی تا ابد نبسته و چک سفیدی هم به جریانی نداده است.

* اصولگرایان در بوته آزمایش

وی در ادامه ضمن توصیه به اصولگرایان گفت: شایسته می‌نماید جبهه بزرگ اصولگرایان فرصتی که ملت در اختیار آنان قرار داده را مغتنم دانسته و با نگاه آسیب‌شناسی، عملکرد خود را در مجالس هفتم و هشتم و دولت‌های نهم و دهم به نقد بنشینند.

دبیرکل سابق انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ادامه داد: اصولگرایان باید موفقیت‌ها را لیست کرده و کارهای به جا مانده و کم و کاستی‌ها را صادقانه با مردم در میان بگذارند و مسئولیت ناکامیابی‌هایی را که در اثر غفلت و یا تعلل و کم کاری هم‌چنان باقی‌مانده است، شجاعانه برعهده بگیرند.

اختری بیان داشت: جناح اصولگرا، طرح‌ها و راهکارهای آنی خود را شفاف بیان کنند و در غیر این صورت با تغییر اسم و تشکیل جبهه جدید تقصیر را به گردن این و آن انداختن و خود را مبرا از خطا دانستن، خیالی خام و هم‌چون کبک سر در برف فرو بردن است. 

* وحدت، مهم‌ترین عامل پیروزی اصولگرایان

وی در پاسخ به این سؤال که عامل تداوم اقبال مردم به اصولگرایان و پیروزی در انتخابات اسفندماه سال جاری چیست؟ تصریح کرد: به طور قطع وحدت بین نیروهای اصولگرا، مهم‌ترین عامل پیروزی و اقبال و اعتماد مردم به آنان بوده است و حفظ دلیل موجده می‌تواند دلیل مبقیه نیز باشد.

اختری گفت: آنچه که جبهه بزرگ اصولگرایان در وحدت کلمه نتوانستند به دست آورند به طریق اولی در تشتت آرای خود و تفرقه به دست نخواهند آورد.

این مسؤل تأکید کرد: در این میان تازه به دوران رسیده‌های موج سوار که نان به نرخ روز می‌خورند و هر روز به فراخور ذائقه جامعه با اسمی ظاهر می‌شوند و هم‌چنین آدم‌های ته‌نشین شده که خود را صاحبخانه و بقیه را مهمان می‌دانند و نقش مزورانه ایفا می‌کنند.

اختری در پایان اذعان داشت: به طور قطع تصمیم جامع و اقناعی عقلای قوم در انتخاب لیستی از نیروهای متعهد، مخلص و کارآمد که در پای اصول انقلاب و اسلام تا آخر ایستاده و اهل معامله نیستند، می‌تواند تداوم‌بخش اعتماد عمومی و اقبال مردم به اصولگرایان باشد.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول