اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس خبر داد

افزایش بودجه عمرانی فارس در سال 91

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: بودجه عمرانی استان فارس در سال آینده 52 درصد افزایش می‌یابد.

افزایش بودجه عمرانی فارس در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث سد تنگ سرخ اظهار داشت: سد تنگ سرخ که سال‌ها مردم شیراز در انتظار اجرای آن بودند، یک فرصت ارزشمند و بی‌نظیر گردشگری برای این کلان‌شهر فراهم می‌کند.

استاندار فارس افزود: طرح اجرای سد تنگ سرخ از جمله خواسته‌ها و مطالبه اصلی مردم شیراز است، که از سال 86 با مصوبه سفر هیئت دولت به فارس موضوع اجرای آن وارد فاز مطالعاتی و فنی شد.

مدیر ارشد استان فارس تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر فراهم کردن آرامش خاطر برای شهر شیراز، فرصت بسیار ارزشمندی در بخش گردشگری و بهره‌گیری از منابع آبی پیش روی شهر شیراز قرار می‌دهد.

وی در ادامه از افزایش 52 درصدی بودجه عمرانی استان فارس در سال 91 خبر داد و گفت: فارس در سال آینده بیش از 4 هزار و 730 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی دارد که این رقم رشد در سایر استان‌ها تنها 42 درصد بوده است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص اعتبار یک‌هزار میلیارد ریالی به طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) خبر داد و ابراز داشت: از این مقدار بیش از 300 میلیارد ریال در بودجه سال 91 پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از بودجه پیش‌بینی شده استان فارس در سال 91 بیش از 2 هزار میلیارد ریال به طرح‌های آبرسانی و همچنین تکمیل سدهای کوار، چشم عاشق، ترکیبی و هایقر اختصاص یافته است.

شهردار شیراز نیز در بخشی از این مراسم به تاثیر احداث سد تنگ سرخ بر رونق توریست اشاره و خاطرنشان کرد: رودخانه خشک شیراز یک ظرفیت است که مورد بی‌توجهی قرار داشت.

علیرضا پاک فطرت تعهد اعتباری ساخت این سد را بر عهده شهرداری و وزارت نیرو دانست و گفت: سهم وزارت نیرو و شهرداری هر کدام 50 درصد از کل اعتبار است.

شهردار شیراز لزوم بهره‌گیری از پیمانکار مجرب در ساخت این سد را متذکر و خاطرنشان کرد: با استفاده از یک پیمانکار مجرب طی چهار سال این سد آماده بهره‌برداری می‌شود.

در ادامه حمیدرضا دهقانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: تعیین تکلیف رودخانه خشک در شیراز یکی از دغدغه‌های مهم مردم و مسئولان این شهر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در سال‌های 65 و 80، نگرانی مسئولان در پی بارندگی اخیر در شیراز را یادآور و تصریح کرد: احداث سد تنگ سرخ، نگرانی عمده مردم و مسئولان شیراز در مورد احتمال وقوع سیل بر اثر بارندگی‌های شدید را مرتفع می‌کند.

دهقانی احداث این سد را در تامین آب مورد نیاز باغ‌های شیراز به ویژه باغ‌های معروف منطقه قصردشت بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: به دلیل وقوع خشکسالی در چند سال گذشته باغ‌های قصردشت شیراز با مشکل بی‌آبی مواجه شده بود اما بعد از احداث این سد، حقابه باغات قصردشت قابل استحصال و تامین است.

دهقانی گفت: با ایجاد این سد سالانه 16 میلیون متر مکعب آب در بستر رودخانه رها می‌شود.

به گزارش فارس، عصر امروز عملیات اجرایی سد تنگ سرخ شهر شیراز که از نوع خاکی سنگریزه‌ای با رویه بتونی با حجم 5،29 میلیون متر مکعب و آورد سالانه 26 میلیون متر مکعب است، با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان آغاز شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول