اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان:

اعداد آورده شده در لایحه بودجه غیرواقعی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اعداد و ارقام قرائت شده از سوی رئیس جمهور در زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس، آماری غیرواقعی و خوش‌بینانه است.

اعداد آورده شده در لایحه بودجه غیرواقعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از دفتر نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، سیدعماد حسینی اظهار داشت: البته این موضوع باید به گونه‌ای لحاظ شود که بتوان بیشترین استفاده را از آن برد و ضربه‌ای به اقتصاد کشور وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه امسال شرایط خاصی از نظر برخی تحریم‌ها و نوسانات بازار سکه و ارز بر کشور حاکم است، اظهار داشت: باید در بودجه ۹۱ بیشترین اعتبارات به پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد تا همانند سال جاری که شاهد نقصان در سیستم بودجه‌ریزی و عدم تبادل موافقت‌نامه‌های طرح‌های عمرانی در زمان مشخص شده نباشیم.

حسینی ادامه داد: متاسفانه امسال به دلیل تاخیر در تصویب بودجه ، موافقت‌نامه‌های طرح‌های عمرانی مبادله نشد یا بسیار دیرهنگام این کار انجام شد که این موضوع مخصوصاً در مناطق سردسیر مشکلاتی را به ‌وجود آورد. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه بودجه بسیار دیر به مجلس ارائه شده است، گفت: احتمال اینکه پیش از پایان سال دو دوازدهم بودجه تصویب شود و ده ‌دوازدهم آن به اوایل سال آینده موکول شود، زیاد است.

 * آمارهای رئیس جمهور رویایی و غیرواقعی هستند

حسینی با تاکید بر نواقص لایحه بودجه۹۱، تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی افزود: به طور یقین بودجه ۹۱ نواقصی دارد و یکی از دلایل اصلی دولت در تاخیر۵۷ روزه تقدیم آن به مجلس همین نواقص است.

وی افزود: دولت قصد دارد با فشار به مجلس و با توجه به نزدیکی انتخابات، تا پایان سال جاری بدون هیچ تغییری بودجه را تصویب کند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به طور یقین بودجه ۹۱ توسط نمایندگان ملت با دقت تمام بررسی شده و دچار تغییرات اساسی خواهد شد، اظهار اشت: مجلس لایحه بودجه را در فرصت باقی مانده تا پایان سال جاری مورد مطالعه و بررسی قرار داده و دو دوازدهم آن را برای هزینه‌های فروردین و اردیبهشت ماه تصویب خواهد کرد.

وی یادآور شد: قیمت دلار باید به‌طور واقعی‌تر دیده شود چرا که در صورت واقعی نبودن، اثرات تورمی خود را بر جامعه تحمیل می‌کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی در ادامه اظهار داشت: در صورتی که آمار واقعی اعلام نشود در آینده درصد تخصیص اعتبارات پروژه‌های اعتباری کمتر از حال حاضر می‌شود که خوشایند نیست.

وی همچنین با خوش‌بینانه خواندن اعداد و ارقام اعلامی از سوی احمدی‌نژاد درباره بودجه ۹۱ در مجلس، گفت: اعداد و ارقام قرائت شده از سوی رئیس جمهور در زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس، آماری غیرواقعی و خوش‌بینانه است.

وی عنوان کرد: مرکز آماری که این اعداد و ارقام را در اختیار شخص رئیس جمهور قرارداده باید مرکز خاصی باشد که چنین آمارهای غیرواقعی ارائه می‌دهند.

مخبر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ادعای رئیس جمهور مبنی بر کاهش ضریب جینی در بودجه سال ۹۱، یادآور شد: رئیس دولت باید مشخص کند خبر کاهش فاصله طبقاتی در جامعه را از چه منبع و ماخذی دریافت کرده است و بر چه اساسی به این نتیجه گیری رسیده است تا برای مردم مشخص شود.

حسینی در ادامه با اشاره به وضع موجود جامعه تصریح کرد: تورم فزاینده در جامعه نشان می‌دهد که فاصله طبقاتی کاهش نیافته و این صحبت‌ها در حد شعار و کلمات زیبایی هستند که رئیس جمهور و مسئولان دولتی بیان می‌کنند. نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس در پایان یادآور شد: نباید چشم‌ها را به روی واقعیات جامعه بست بلکه رئیس جمهور باید راهی برای مقابله با مشکلات پیدا کند.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول