اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سعیدی در دیدار با روحانیان استان کرمان:

گفتمان اصلاح‌طلبان منطبق بر گفتمان امام راحل نیست/‌در آستانه فتح خیبر هستیم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گفتمان اصلاح‌طلبان منطبق بر گفتمان امام راحل نیست.

گفتمان اصلاح‌طلبان منطبق بر گفتمان امام راحل نیست/‌در آستانه فتح خیبر هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیان استان کرمان اظهار داشت: با مروری به عصر بعثت پیامبر اکرم (ص) شاهد چهار گفتمان مادی‌گرایی، الهی و نبوی، سکولاریستی قریش و لائیک و لائیکیسیته بنی‌امیه هستیم.

*‌‌متدلوژی پیامبر (ص) ارائه بهترین و برترین قانون برای ابدیت انسان است

وی افزود: روز گفتمان سکولاریستی قریش و برش زدن گفتمان نبوی و تجزیه آن بزرگ‌ترین حادثه شومی است که در تاریخ بشر اتفاق افتاده و منشأ بسیاری از مفاسد و انحرافات شد.

سعیدی تصریح کرد: مرزبندی بین گفتمان رهبر و امام با گفتمان‌های مغایر برای روحانیت بسیار حائز اهمیت و کاری بسیار دشوار است.

وی به شاخصه‌های گفتمان نبوی و علوی اشاره و بیان کرد: خدامحوری، پیوند بین خالقیت و شارعیت و ارائه نسخه کامل و جامع برای بشر از جمله این شاخصه‌ها است.  

سعیدی با بیان اینکه خدامحوری مهم‌ترین رکن گفتمان پیامبر (ص) بوده است، تصریح کرد: در گفتمان نبوی و علوی اعتقاد به ذات باری تعالی به عنوان مهم‌ترین مرز گفتمان نبوی با سایر گفتمان‌ها بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیوند بین خالقیت و شارعیت در گفتمان نبوی اشاره و بیان کرد: تفاوت اصلی ما با سایر مکاتب،‌ جدا کردن خالقیت از شارعیت است.

سعیدی تصریح کرد: به عنوان مثال سروش خالقیت را قبول دارد، اما شارعیت را قبول ندارد.

وی بیان داشت: متدلوژی پیامبر (ص) ارائه بهترین و برترین قانون برای ابدیت انسان است.

سعیدی ارائه نسخه کامل و جامع برای بشر را مورد اشاره قرار داد و گفت: سه وظیفه پیامبر در این رابطه بیان این گفتمان برای بشر،‌ عملیاتی کردن آن و پاسداری از آن بوده است.

وی تصریح کرد:‌ دنیای امروز هدف از خلقت را سود و لذت بیشتر می‌داند، اما پیامبر اسلام هدف از خلقت را رسیدن به کمال می‌دانند.

سعیدی افزود: گفتمان نبوی بالنده‌ترین،‌ قوی‌ترین، اساسی‌ترین و زیربنایی‌ترین اصول را برای بشر ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه گفتمان سکولاریستی قریش بزرگ‌ترین فاجعه‌ای بود که بعد از پیامبر اکرم (ص) ایجاد شد،‌ عنوان کرد: تفکیک بین خالقیت و شارعیت، نصب رهبری منتخب بشر به جای رهبری منتصب الهی و زمینه‌سازی برای ایجاد گفتمان لائیک و لائیکیسیته بنی‌امیه از جمله ویژگی‌های این گفتمان بود.

وی تصریح کرد: ائمه معصوم (ع) در راستای تبیین گفتمان نبوی و علوی،‌ عملیاتی کردن آن و پاسداری از این گفتمان تلاش کرده‌اند و فلسفه شهادت امامان معصوم ‌(ع) در حوزه پاسداری از این گفتمان بوده است.

‌*مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران احیای گفتمان نبوی و علوی بوده است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: در تاریخ معاصر ایران نیز شاهد پنج گفتمان لیبرالیستی غرب، ملی‌گرایی لیبرال، مادی‌گرایی، التقاطی و گفتمان دینی هستیم.

سعیدی گفت: در گفتمان لیبرالیستی غربی این نکته مطرح می‌شود که اسلام نمی‌تواند، ما را به تمدن برساند.

وی اذعان داشت: رضاخان و پسرش مروجان شکل حکومتی ملی‌گرایی لیبرال بوده‌اند در شکل حزبی جبهه ملی شاخه لائیک و نهضت آزادی شاخه مذهبی آن بوده است.

وی گفتمان مادی‌گرایی را چپ مارکسیستی برشمرد و اذعان داشت: در گفتمان التقاطی گزینشی عمل کردن مطرح بوده و اسلام ناب نبوده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: افراد در گفتمان دینی معتقد بودند که گفتمان نبوی در جامعه باید باشد.

 

*‌امام خمینی (ره) مردم ما را زنده کرد

سعیدی بیان داشت: تشیع و روحانیت دو عاملی است که موجب شد، موج مادی‌گرایی و کمونیستی در ایران شکل نگیرد و مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران احیای گفتمان نبوی و علوی بوده است.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد امام راحل این بود که ایشان گفتمان نبوی را در جامعه زنده و رسالت نبوی را احیا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ولایت‌فقیه نیز سه رسالت مهم ارائه نسخه اسلام به جامعه،‌ عملیاتی کردن آن در سطح حاکمیت و پاسداری از این نوع حاکمیت را بر عهده دارد.

وی افزود: ولی‌فقیه سه رسالت دارد که شامل معرفی و ارائه نسخه اسلام، عملیاتی کردن این نسخه در سطح ‌حاکمیت و پاسداری از آن می‌شود.

سعیدی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) مردم ما را زنده کرد و حیات مجددی در اسلام به جامعه بخشید، گفت: امام راحل گفتمان نبوی و علوی را زنده کرد.

 

*‌گاهی خطاهای بزرگی به دست رأی دهندگان به وجود می‌آید

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) می‌گوید "خدای خالق همان خدای شارع است"، اظهار داشت: امام راحل این پرچم را بلند کرد که قانونی که بشر وضع کند‌ به درد انسان نمی‌خورد.

سعیدی عنوان کرد: با پای صندوق رأی رفتن نمی‌توان رهبر را انتخاب کرد و حداکثر انتخاب رئیس جمهور با رأی‌گیری امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: گاهی خطاهای بزرگی به دست رأی دهندگان به وجود می‌آید که نمونه آن انتخاب بنی‌صدر و نمونه‌های دیگر است.

سعیدی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) پرچمدار مبارزه با استکبار بود و درگیری با امریکا مبنایی و نه ابزاری بود.

وی با اشاره به سخنی از امام راحل در وصیتنامه ایشان مبنی بر اینکه من زنده باشم یا نباشم، اجازه ندهید، انقلاب به دست نااهلان بیفتد، بیان داشت: در 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند بار گفتمان‌های مغایر با گفتمان امام راحل وارد دروازه انقلاب و نظام و حاکمیت شد، اما موفق نشدند.

 

* اکنون ما به آقا می‌گوییم که ما در آستانه فتح خیبر هستیم

سعیدی با بیان اینکه خطر همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون با گفتمان‌های بسیاری مانند گفتمان جریان نهضت آزادی "لیبرال غربی"، گفتمان بنی‌صدر و گفتمان کارگزاران مواجه بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: من نمی‌گویم این افراد کافر هستند، اما با گفتمان امام زاویه دارند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول