به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجتالاسلام والمسلمین علی سعیدی بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیان استان کرمان اظهار داشت: با مروری به عصر بعثت پیامبر اکرم (ص) شاهد چهار گفتمان مادیگرایی، الهی و نبوی، سکولاریستی قریش و لائیک و لائیکیسیته بنیامیه هستیم.
*متدلوژی پیامبر (ص) ارائه بهترین و برترین قانون برای ابدیت انسان است
وی افزود: روز گفتمان سکولاریستی قریش و برش زدن گفتمان نبوی و تجزیه آن بزرگترین حادثه شومی است که در تاریخ بشر اتفاق افتاده و منشأ بسیاری از مفاسد و انحرافات شد.
سعیدی تصریح کرد: مرزبندی بین گفتمان رهبر و امام با گفتمانهای مغایر برای روحانیت بسیار حائز اهمیت و کاری بسیار دشوار است.
وی به شاخصههای گفتمان نبوی و علوی اشاره و بیان کرد: خدامحوری، پیوند بین خالقیت و شارعیت و ارائه نسخه کامل و جامع برای بشر از جمله این شاخصهها است.
سعیدی با بیان اینکه خدامحوری مهمترین رکن گفتمان پیامبر (ص) بوده است، تصریح کرد: در گفتمان نبوی و علوی اعتقاد به ذات باری تعالی به عنوان مهمترین مرز گفتمان نبوی با سایر گفتمانها بود.
نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیوند بین خالقیت و شارعیت در گفتمان نبوی اشاره و بیان کرد: تفاوت اصلی ما با سایر مکاتب، جدا کردن خالقیت از شارعیت است.
سعیدی تصریح کرد: به عنوان مثال سروش خالقیت را قبول دارد، اما شارعیت را قبول ندارد.
وی بیان داشت: متدلوژی پیامبر (ص) ارائه بهترین و برترین قانون برای ابدیت انسان است.
سعیدی ارائه نسخه کامل و جامع برای بشر را مورد اشاره قرار داد و گفت: سه وظیفه پیامبر در این رابطه بیان این گفتمان برای بشر، عملیاتی کردن آن و پاسداری از آن بوده است.
وی تصریح کرد: دنیای امروز هدف از خلقت را سود و لذت بیشتر میداند، اما پیامبر اسلام هدف از خلقت را رسیدن به کمال میدانند.
سعیدی افزود: گفتمان نبوی بالندهترین، قویترین، اساسیترین و زیربناییترین اصول را برای بشر ارائه کرده است.
وی با بیان اینکه گفتمان سکولاریستی قریش بزرگترین فاجعهای بود که بعد از پیامبر اکرم (ص) ایجاد شد، عنوان کرد: تفکیک بین خالقیت و شارعیت، نصب رهبری منتخب بشر به جای رهبری منتصب الهی و زمینهسازی برای ایجاد گفتمان لائیک و لائیکیسیته بنیامیه از جمله ویژگیهای این گفتمان بود.
وی تصریح کرد: ائمه معصوم (ع) در راستای تبیین گفتمان نبوی و علوی، عملیاتی کردن آن و پاسداری از این گفتمان تلاش کردهاند و فلسفه شهادت امامان معصوم (ع) در حوزه پاسداری از این گفتمان بوده است.
*مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران احیای گفتمان نبوی و علوی بوده است
نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: در تاریخ معاصر ایران نیز شاهد پنج گفتمان لیبرالیستی غرب، ملیگرایی لیبرال، مادیگرایی، التقاطی و گفتمان دینی هستیم.
سعیدی گفت: در گفتمان لیبرالیستی غربی این نکته مطرح میشود که اسلام نمیتواند، ما را به تمدن برساند.
وی اذعان داشت: رضاخان و پسرش مروجان شکل حکومتی ملیگرایی لیبرال بودهاند در شکل حزبی جبهه ملی شاخه لائیک و نهضت آزادی شاخه مذهبی آن بوده است.
وی گفتمان مادیگرایی را چپ مارکسیستی برشمرد و اذعان داشت: در گفتمان التقاطی گزینشی عمل کردن مطرح بوده و اسلام ناب نبوده است.
نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: افراد در گفتمان دینی معتقد بودند که گفتمان نبوی در جامعه باید باشد.
*امام خمینی (ره) مردم ما را زنده کرد
سعیدی بیان داشت: تشیع و روحانیت دو عاملی است که موجب شد، موج مادیگرایی و کمونیستی در ایران شکل نگیرد و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران احیای گفتمان نبوی و علوی بوده است.
وی افزود: مهمترین دستاورد امام راحل این بود که ایشان گفتمان نبوی را در جامعه زنده و رسالت نبوی را احیا کرد.
نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ولایتفقیه نیز سه رسالت مهم ارائه نسخه اسلام به جامعه، عملیاتی کردن آن در سطح حاکمیت و پاسداری از این نوع حاکمیت را بر عهده دارد.
وی افزود: ولیفقیه سه رسالت دارد که شامل معرفی و ارائه نسخه اسلام، عملیاتی کردن این نسخه در سطح حاکمیت و پاسداری از آن میشود.
سعیدی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) مردم ما را زنده کرد و حیات مجددی در اسلام به جامعه بخشید، گفت: امام راحل گفتمان نبوی و علوی را زنده کرد.
*گاهی خطاهای بزرگی به دست رأی دهندگان به وجود میآید
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) میگوید "خدای خالق همان خدای شارع است"، اظهار داشت: امام راحل این پرچم را بلند کرد که قانونی که بشر وضع کند به درد انسان نمیخورد.
سعیدی عنوان کرد: با پای صندوق رأی رفتن نمیتوان رهبر را انتخاب کرد و حداکثر انتخاب رئیس جمهور با رأیگیری امکانپذیر است.
وی تصریح کرد: گاهی خطاهای بزرگی به دست رأی دهندگان به وجود میآید که نمونه آن انتخاب بنیصدر و نمونههای دیگر است.
سعیدی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) پرچمدار مبارزه با استکبار بود و درگیری با امریکا مبنایی و نه ابزاری بود.
وی با اشاره به سخنی از امام راحل در وصیتنامه ایشان مبنی بر اینکه من زنده باشم یا نباشم، اجازه ندهید، انقلاب به دست نااهلان بیفتد، بیان داشت: در 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند بار گفتمانهای مغایر با گفتمان امام راحل وارد دروازه انقلاب و نظام و حاکمیت شد، اما موفق نشدند.
* اکنون ما به آقا میگوییم که ما در آستانه فتح خیبر هستیم
سعیدی با بیان اینکه خطر همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون با گفتمانهای بسیاری مانند گفتمان جریان نهضت آزادی "لیبرال غربی"، گفتمان بنیصدر و گفتمان کارگزاران مواجه بودهایم.
وی تصریح کرد: من نمیگویم این افراد کافر هستند، اما با گفتمان امام زاویه دارند.
انتهای پیام/ش10