اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد

ماندگاری انقلاب به برکت امام و رهبری است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پایداری و ماندگاری انقلاب در زمان حضرت امام به دلیل حضور مقتدرانه بنیانگذار انقلاب اسلامی و امروز به برکت حضور مقتدرانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

ماندگاری انقلاب به برکت امام و رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که دوشنبه شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهارمردان قم برگزار شد، راه‌اندازی جنگ نرم علیه انقلاب را از جمله تهدیدات خارجی انقلاب اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: دشمن با این جنگ نرم هم باورسوزی می‌کند هم باورسازی، به این معنا که می‌خواهد باورها و اعتقادات نسل جوان را از آنها بگیرد و اینگونه می‌شود نسل جوان ما گاهی تا پاسی از شب، اسیر نقشه‌های دشمن قرار می‌گیرد ولو تعداد آنها کم است.

وی افزود: باورسازی نیز به این معنا است که می‌خواهند باوری را جایگزین باور نسل جوان کنند و او را نسبت به مسایل دینی شبهه‌ناک کنند.

* سخنان حماسی و حکیمانه رهبری آرزوهای دشمنان را بر باد داد

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تشریح عوامل صلابت و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران پرداخت و با اشاره به سخنان حماسی و حکیمانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران گفت: خانم رایس وزیر خارج سابق آمریکا با صراحت می‌گوید تمام برنامه‌ریزی‌ها و ‌طراحی‌های دقیق کارشناسانه ما علیه جمهوری اسلامی ایران با یک سخنرانی یک ساعته آیت‌الله خامنه‌ای از بین می‌رود و همه آرزوها و آمال‌ ما فرو می‌ریزد.

وی الهی و اسلامی بودن انقلاب را از جمله عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران ذکر کرد و اظهار داشت: مردم با شعار الله‌اکبر به صحنه آمدند و شهیدان با شعار الله‌اکبر به شهادت رسیدند، بنابراین عزت و استواری این انقلاب ما برخوردار از عزت خدادادی است.

حسینی‌بوشهری تمسک به فرهنگ اسلام و اهل‌بیت(ع) را از دیگر عوامل صلابت انقلاب ایران برشمرد و افزود: تا ما تمسک و توسل به ائمه اطهار داشته باشیم این انقلاب به فضل الهی ماندگار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی در جامعه یکی از رموز ماندگاری انقلاب است، ابراز داشت: انقلاب ما بر اساس تفکر بسیجی و نگاه بسیجی حاضر است همه چیز را یکجا در راه خدا فدا کند و با الگوگیری از کربلا و عاشورا شکل گرفته است.

امام جمعه قم تصریح کرد: همین امروز اگر اعلام شود ما نیاز به مردان مجاهد و مبارز داریم تا در مقابل دشمن بایستند خواهید دید از همین قم و از نقاط مختلف کشور اسلامی ایران نسل جوان ما چگونه عظمت و اقتدارشان را به رخ جهانیان می‌کشند.

وی خاطر نشان کرد: مردم ما موقعی که سخن از جبهه پیش می‌آید سربازی می‌کنند، در عرصه علم، دانشمند جلوه می‌کنند و در عرصه امر به معروف و نهی از منکر حضوری پرشور دارند.

* بسیجی عمارگونه فکر و عمل می‌کند

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه بسیجی عمارگونه فکر می‌کند و عمارگونه عمل می‌کند، ابراز داشت: این افراد در محیط کارگری و کارمندی هم مسئولیت‌پذیرند و هم خدا ترسند، مردم‌دارند و خواری در چشم دشمنان و پناهگاه مردم هستند و تا این ویژگی‌ها در کشور ما باشد و بماند این انقلاب می‌ماند.

وی یکی دیگر از عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران را حضور حماسی مردم در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها عنوان کرد و یادآور شد: همواره در راهپیمایی‌های 22 بهمن دیده‌ایم که هر سال مردم ما چشمان دنیا را به خود خیره می‌کنند و هر سال بر جمعیت راهپیمایان افزوده می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: با وجود همه تبلیغات سوء و توطئه‌ها دشمنان و تحریم‌هایی که عده‌ای عنوان می‌کنند به فضل خدا 12 اسفند ماه شاهد حضور حماسی مردم ایران در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

* حضور حماسی مردم در صحنه دشمن را به عقب می‌راند

وی با تاکید بر حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران با حضور حماسی خود در این دو رویداد بزرگ، برگ زرین دیگری در تاریخ کشور ثبت خواهند کرد و این حضور باعث می‌شود دشمن از آنچه تاکنون در ذهن خود بافته است عقب‌نشینی کند.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه امروز دنیا بر روی حضور مردم ایران در صحنه حساب باز کرده است، خاطر نشان کرد: اگر میزان حضور کم باشد به گونه‌ای رفتار خواهند کرد و اگر حضور زیاد باشد نوع رفتار آنها متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم به ویژه پیرمردان و پیرزنانی که توان راه‌ رفتن ندارند در انتخابات‌ها و راهپیمایی‌های دوره‌ها و سال‌های قبل گفت: به فضل خدا باید چنین جلوه‌های به‌یادماندنی در تاریخ کشور تکرار شود.

* اقتدار علمی کشور زمینه اقتدار ملی است

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود اقتدار علمی کشور را زمینه اقتدار ملی دانست و یادآور شد: دشمنان دانشمندان جوان ما را شهید می‌کنند غافل از اینکه دانشجویان ما رشته تحصیلی خود را تغییر می‌دهند تا اعلام کنند شهدای هسته‌ای جایشان خالی نیست.

وی افزود: این جوانان عزیز ما با شرکت در رشته‌های جدید تحصیلی جای دانشمندان شهید ما را پر خواهند کرد و اقتدار علمی جمهوری اسلامی را به رخ دنیا خواهند کشید.

حسینی‌بوشهری تاکید کرد: بخشی از تهدیداتی که دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران می‌کنند به نگرانی و ناراحتی آنها از پیشرفت علمی ما بر می‌گردد.

وی تاکید کرد: آنچه باعث حضور مردم از ابتدای انقلاب تاکنون در صحنه شده و باعث پایداری و ماندگاری انقلاب و ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه شده است در زمان حضرت امام، به دلیل حضور مقتدرانه بنیانگذار انقلاب اسلامی و امروز به برکت حضور مقتدرانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول