اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی خبر داد:

برگزاری همایش «شیوه‌های ترویج مدل رهبری امام و رهبری» در قم

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی گفت: همایش شیوه‌های ترویج مدل رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سایر کشورهای اسلامی هفته جاری در قم برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش «شیوه‌های ترویج مدل رهبری امام و رهبری» در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام هادی کیان‌پور در نشست خبری پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی به مناسبت هفته پژوهش که صبح امروز در جامعه العلوم قم برگزار شد اظهار کرد: درحال حاضر 29 گروه پژوهشی فعال در قالب شش پژوهشگاه در این مرکز فعالیت می‌کنند.
وی تعداد پژوهشگران المصطفی را 80 نفر اعلام کرد و افزود: بیش از 90 درصد این محققان در سال جاری عضو پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی شده‌اند و فعالیت‌های آنها در زمینه‌های مختلفی چون پروژه‌های پژوهشی، تدوین متون درسی، ترجمه و برگزاری همایش‌ها،‌ نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با اشاره به وجود کتابخانه‌های عمومی و تخصصی و اتاق‌های فکر در این مرکز گفت: طی سه سال اخیر 245 عنوان پروژه پژوهشی در پژوهشگاه المصطفی انجام شده است.
وی تعداد برنامه‌های انجام شده در زمینه تدوین متون درسی در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی را 173 عنوان دانست و افزود: 43 عنوان ترجمه نیز در این مرکز در مرحله نهایی تایید قرار دارند.
کیان‌پور عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 نشست عملی در زمینه‌های مختلفی چون بیداری اسلامی،‌ وضعیت حوزه‌های علمیه در پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی، رسانه‌ها و مبانی و اصول آینده‌پژوهی با رویکرد دینی در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی برگزار شده است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با اعلام خبر برگزاری همایش شیوه‌های ترویج مدل رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سایر کشورهای اسلامی گفت: این همایش پنجشنبه هفته جاری در این مرکز برگزار خواهد شد.
وی به برگزاری موفق همایش اسلام و مسیحیت ارتدوکس با همکاری مراکز علمی کشور گرجستان توسط پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی اشاره کرد و افزود: بهمن‌ماه امسال نیز جشنواره شیخ طوسی در دو بخش اختصاصی و عمومی برگزار خواهد شد.
کیان‌پور اظهار کرد: تاکنون بیش از 190 مقاله در بحث بیداری اسلامی به بخش تخصصی جشنواره ارسال شده و تعداد مقالات،‌ کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های دریافت شده در قسمت عمومی جشنواره شیخ طوسی نیز 350 عنوان است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی از اجرای مقدمات برگزاری همایش حوزه و رسانه در ابتدای سال آینده در این مرکز خبر داد و گفت: اهتمام ویژه‌ای به مقوله تربیت پژوهشگران بین‌المللی در این مرکز وجود دارد و در این زمینه کارگاه‌ آموزشی برای تربیت پژوهشگران متخصص در حوزه حقوق بشر اسلامی و آینده‌پژوهی اسلامی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در هر یک از این کارگاه‌ها بیش از 40 نفر از طلاب خارجی شرکت داشتند افزود: در سال جاری 120 عنوان قرارداد پژوهشی با مراکز مختلف علمی منعقد شده است و انتظار می‌رود این تعداد تا پایان سال جاری افزایش یابد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول