اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی ‌زنجان خبر داد

وجود 11 موزه فعال در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: 11 موزه فعال در استان زنجان وجود دارد.

وجود 11 موزه فعال در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی نقی‌زاده محجوب ظهر امروز در مراسم افتتاحیه موزه دائمی صنایع دستی اظهار داشت: موزه باستان‌شناسی و مردان نمکی ذوالفقاری، میرزا مهدی، نسخ خطی، موزه باستان شناسی ابهر، صنعت و معدن، سنگ نوشته سجاس، سنگ مزار از جمله موزه‌های استان زنجان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تا سال 84 فقط یک موزه در استان زنجان وجود داشت، خاطر نشان کرد: موزه‌ها به عنوان یک مرکز خدماتی رابط بین گذشته و حال به شمار می‌روند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه ساختمان دارایی (موزه دائمی صنایع دستی) به عنوان یکی از بناهای تاریخی استان زنجان است، اضافه کرد: 850 میلیون تومان به منظور مرمت، تجهیز و دکوراسیون موزه صنایع دستی تخصیص یافته بود.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از بنای دارایی به صورت ثابت و دائمی است، ادامه داد: در حال حاضر در طبقه نخست این بنا نسخ خطی و اشیا موزه‌ای مردم و در طبقه دوم آثار و کشفیات یگان حفاظت استان زنجان به نمایش گذاشته شده است.

نقی‌زاده محجوب با اشاره به اینکه طبقه سوم بنای دارایی به عنوان موزه صنایع دستی معین شده است، تصریح کرد: اشیا نفیسی از صنایع دستی استان زنجان خریداری شده و در این موزه به نمایش عموم گذاشته شده است.

وی به طرح محوطه‌سازی بنای دارایی اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با طرح بزرگ سبزه میدان محوطه‌سازی ساختمان دارایی آغاز می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان اظهار داشت: بدنه‌سازی خیابان امام خمینی (ره) و سر در مسجد جامع از طرح‌های عمرانی سبزه‌میدان به شمار می‌رود که با مناسب شدن شرایط جوی در استان این طرح آغاز می‌شود.

وی در زمینه نمایشگاه نسخ خطی که به مناسبت ایام دهه فجر در استان زنجان دایر شده است، خاطر نشان کرد: این اسناد و نسخ از نظر بعد هنری و نوشتاری، تنوع، بعد حقوقی و سرگذشت و وقایع اهمیت بالایی دارد.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول