اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

موزه‌های آذربایجان‌شرقی کیفیت موزه‌داری کشور را ارتقا داده است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با توسعه و افتتاح موزه‌های مختلف و ارتقای سطح کمی و کیفی آنها، سطح کمی و کیفی موزه‌داری کشور ارتقا پیدا کرده است.

موزه‌های آذربایجان‌شرقی کیفیت موزه‌داری کشور را ارتقا داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در مراسم افتتاح موزه صفوی بناب افزود: شهرستان‌های مختلف استان با دارا بودن موزه‌های گوناگون توانسته‌اند نقش مهمی در توسعه و حفظ کیفیت موزه‌داری کشور ایفا کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: موزه صفوی بناب با در نظر گرفتن پارامترهایی نظیر غنا و ارزش اشیای نگهداری شده و معماری و تاریخ بنا در جایگاه بالاتری از بسیاری دیگر از موزه‌های استان قرار می‌گیرد.

وی، فعالیت میراث فرهنگی استان در امر موزه‌داری را قابل توجه و شایسته تقدیر عنوان کرد و  اظهار داشت: کسب رتبه نخست موزه‌داری کشور برای استان اتفاق مثبتی بود که توانست حاصل تلاش‌های این سازمان را به خوبی نشان دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: موزه‌ها نمایشگر تاریخ و هویت یک ملت هستند که جنبه‌های مختلف زندگی گذشتگان را در هر دوره تاریخی در معرض قضاوت قرار می‌دهند.

بیگی خاطرنشان کرد: دوره صفویه با توجه به ورود و قدرت گرفتن مذهب تشیع در ایران برای ما یک دوره تاریخی مهم محسوب می‌شود که موزه صفوی بناب توانسته بخشی از این دوره را به نمایش عمومی بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی توانسته به خوبی در توسعه گردشگری استان طی سال‌های اخیر ایفای نقش کند، اظهار داشت: میراث فرهنگی باید در جایگاه داور باشد تا با بررسی عملکرد دستگاه‌های مختلف ذی‌نفع در حوزه گردشگری، اعلام کند که چقدر توانسته‌ایم از مواهب و امکانات خداوندی بهره‌مند شویم.

بیگی تصریح کرد: این کافی نیست که در بررسی‌ها تنها به مقایسه وضعیت امروز با گذاشته بسنده کنیم،بلکه باید دستاوردهای امروزمان را با مسیر باقی مانده از اهداف در نظر گرفته شده بسنجیم تا ببینیم چقدر راه برای رسیدن به کشورهای پیشرفته داریم.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول