اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبسرد:

معرفت حسی در موزه عبرت منتقل می‏شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبسرد گفت: موزه عبرت ایران و نمایشگاه "خورشیدان بی‏غروب" در آبسرد راه تطابق معرفت حسی زندانیان آن دوران تاریک و ترسیم ذهنی نسل امروز است.

معرفت حسی در موزه عبرت منتقل می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین ردایی امشب در بازدید از نمایشگاه خورشیدهای بی‏غروب شهر آبسرد که با حضور معاون عمرانی استاندار تهران، فرماندار دماوند، دیگر مسئولان محلی و جمع کثیری از مردم شهر آبسرد برگزار شد، اظهار کرد: دو گونه معرفت وجود دارد.

وی ادامه داد: گونه نخست از مقوله معرفت، شناخت حسی است و انقلابیان دربند رژیم ستم‏شاهی پهلوی در ادوار پیش از انقلاب اسلامی پیرامون لمس شکنجه‏های دستگاه منفور ساواک از آن برخوردار هستند.

ردایی اضافه کرد: نوع دوم معرفت، شناخت ترسیمی است که در آن اقشار جوان و یا به قولی نسل سوم انقلاب با توجه به شنیده‏های خود فضایی از آن روزهای سخت و دشوار را برای خویش ترسیم می‏کنند.

امام جمعه آبسرد با جمع‏بندی این دو گونه معرفت در موضوع موزه عبرت ایران خاطرنشان کرد: حال می‏توان هر دو گونه معرفت حسی و عملی را به صورت منطبق بر یکدیگر در موزه عبرت ایران و نمایشگاه خورشیدان بی‏غروب آبسرد مشاهده کرد.

ردایی با قدردانی از مدیریت شهری آبسرد جهت برپایی این نمایشگاه گفت: برپایی در این نمایشگاه که با همکاری موزه عبرت ایران صورت گرفت قادر است تا نسل امروز انقلاب را به دوران گذشته بازگرداند.

امام جمعه آبسرد تصریح کرد: برای بزرگی باید روزهای بزرگ را بزرگ بداریم و برای بزرگواری باید انسان‏های بزرگ را بزرگ داشت.

وی در تشریح تعیین ملاک عمل برای تشخیص ایام‏الله از سایر روزهای سال اظهار داشت: قرآن کریم این کتاب انسان‏ساز از ایام‏الله به طور کلی با عنوان شعائری اسلامی نظیر مناسک حج، عید قربان و ... یاد می‏کند.

ردایی تصریح کرد: این روزهای ارزشمند گاه از سوی عالم لاهوت و خداوند باری تعالی تحت عنوان یوم‏الله مصداق می‏یابند و گاه به واسطه عمل انسان در ردیف ایام‏الله قرار می‏گیرد.

امام جمعه آبسرد با اشاره به بیانات امام راحل (ره) خاطرنشان کرد: همانگونه که امام راحل عظیم‏الشان (ره) فرمودند که انقلاب اسلامی ایران انفجار نوری بود و موجبات توسعه معنوی مردم را فراهم ساخت.

وی ادامه داد: بنابراین دهه فجر انقلاب اسلامی را می‏توان بر اساس آیات قرآنی ایام‏الله نامید.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول