اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تقویت فرهنگ‌ بومی؛

برگزاری نخستین جشنواره آیین‌های سنتی در البرز‌

خبرگزاری فارس: با انتخاب دبیر نخستین جشنواره آیین‌های سنتی و اقوام، برگزاری این جشنواره ملی با هدف تقویت فرهنگی بومی وارد مرحله اجرایی شد.

برگزاری نخستین جشنواره آیین‌های سنتی در البرز‌
دبیر این جشنواره فوق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طرح برگزاری مراسم آیین‌های سنتی در استان البرز از مدت‌ها قبل مطرح بود که خوشبختانه از سوی استانداری و ادارات کل به ویژه اداره ارشاد حمایت‌های خوبی از این طرح صورت گرفت.
بهروز ورمحمدی افزود: به همین دلیل اجرای طرح را به صورت جدی‌تر پیگیری کرده و قرار شد نخستین جشنواره آیین‌های سنتی در دو بخش آداب و سنن اقوام مختلف و همچنین موسیقی قومی و محلی در اسفندماه سال جاری در استان البرز برگزار شود که این جشنواره به طور قطع به صورت ملی خواهد بود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه اهدافی از برگزاری جشنواره فوق دنبال می‌شود؟ گفت: بافت جمعیتی شهرستان‌های مختلف استان البرز به ویژه کلانشهر کرج به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد و همچنین نزدیکی به پایتخت، به صورت متنوع و بسیار گسترده است.
این مسئول فرهنگی ادامه داد: اقوام و قومیت‌های مختلفی در استان البرز ساکن هستند که همگی دارای آداب، رسوم و سنن ویژه‌ای بوده و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته نشان می‌دهد که ساکنان البرز با جدیت آداب و سنن گذشتگان خود را حفظ کرده‌اند.
ورمحمدی خاطرنشان کرد: بنابراین برگزاری چنین جشنواره‌ای در استان البرز آنهم به صورت ملی و سراسری کاری ضروری است، ضمن اینکه ما یک هدف مهم‌تر یعنی حفظ و انتقال این آیین‌ها به نسل جوان را دنبال می‌کنیم.
 
فراخوان جشنواره آیین‌های سنتی از سه‌شنبه در استان البرز
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از چه زمانی فراخوان دریافت آثار جشنواره اعلام عمومی می‌گردد؟ گفت: امکانات و تجهیزات لازم برای انجام این مهم تدارک دیده شده و از روز سه‌شنبه هفته جاری (فردا) فراخوان‌های ما در کشور منتشر خواهد شد.
دبیر نخستین جشنواره آیین‌های سنتی و اقوام افزود: همچنین از آنجایی که این جشنواره به صورت ملی و سراسری برگزار می‌‌گردد، محدودیت دریافت آثار نداشته و همه ایرانیان در سراسر کشور می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره فوق ارسال کنند. 
لازم به توضیح است، جشنواره آیین‌های سنتی و اقوام که به میزبانی استان البرز در اسفند ماه سال جاری برگزار می‌گردد، مورد حمایت استانداری البرز، اداره فرهنگ و ارشاد ، شورای شهر و شهرداری کرج و بالاخره سازمان میراث فرهنگی استان البرز است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول