اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان شمالی خبر داد

تأمین 105 دستگاه اخذ رأی الکترونیکی برای اسفراین

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: 105 دستگاه اخذ رأی الکترونیکی برای شهرستان اسفراین تأمین شده است.

تأمین 105 دستگاه اخذ رأی الکترونیکی برای اسفراین

مصیب عنابستانی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: تعداد زیادی از این دستگاه‌ها وارد خراسان شمالی شده و تعداد دیگر نیز طی روزهای آینده وارد می‌شود.

وی افزود: برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین برخی از فعالیت‌ها برای فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با این شیوه در حال انجام است.

عنابستانی توزیع بروشور، سخنرانی در مساجد و نماز جمعه، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه و ... را از برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور آشنایی مردم اسفراین با چگونگی کار با این دستگاه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در این شهرستان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: افراد بی‌سواد نیز با آوردن افراد باسواد می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

به گفته رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان شمالی، فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیکی مشابه فرآیند دستی است.

مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری خراسان شمالی ادامه داد: در نخستین مرحله از رأی‌گیری به شیوه الکترونیکی، رأی‌دهنده کارت تعرفه را وارد کارت خوان می‌کند.

وی افزود: در دومین مرحله رأی‌دهنده کد کاندیدا یا کاندیداهای مورد نظر خود را با دقت وارد سامانه می‌کند.

عنابستانی با اشاره به سومین مرحله از رأی‌گیری به این شیوه، تصریح کرد: در این مرحله به منظور اصلاح کد وارد شده یا حذف آخرین انتخاب می‌توان از دکمه حذف استفاده کرد.

وی فرآیند مرحله چهارم اخذ رأی الکترونیکی را مربوط به دکمه رأی سفید عنوان کرد و گفت: برای دادن رأی سفید می‌توان از دکمه مربوطه استفاده کرد.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان شمالی افزود: در مرحله پنجم نیز با فشار دادن دکمه ثبت، عملیات رأی‌گیری به اتمام رسیده و دیگر ویرایش امکان‌پذیر نیست.

به گفته وی، پس از فشردن دکمه ثبت، رأی وارد شده برای رأی‌دهنده قابل مشاهده است.

عنابستانی خاطر نشان کرد: در مرحله هشتم نیز رأی‌دهنده 15 ثانیه وقت داشته تا کارت را بردارد در غیر این صورت کارت ضبط خواهد شد.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور 12 اسفند در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول