اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود اولتیماتوم استاندار گلستان به مدیران

بی‎مهری مدیران گلستانی به جامعه خبری همچنان ادامه دارد

خبرگزاری فارس: با وجود اولتیماتوم استاندار گلستان به مدیران، در خصوص پاسخگو بودن به جامعه خبری؛ همچنان بی‎مهری مدیران گلستانی به جامعه خبری ادامه دارد.

بی‎مهری مدیران گلستانی به جامعه خبری همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان چند هفته‎ای است که صحبت از تاکید استاندار بر پاسخگو بودن مسئولان استان به خبرنگاران در رسانه‎ها مطرح شده و استاندار نیز در هر همایشی به این مسئله تاکید دارد مثلاً چند وقت پیش در همایش افتتاح متمرکز پروژه‎های دهه فجر این موضوع را بار دیگر به مسئولان گوش زد کرد که "رهبر ما در راس همه امور است و پاسخگو، رئیس جمهور به سوالات پاسخگو است؛ پس شما نیز باید اینگونه باشید" و این مسئله را از برکات انقلاب برشمرد.

جواد قناعت با بیان اینکه خبرنگاری نسبت به عدم پاسخگویی یک مدیر معترض بوده است، اذعان داشت: البته ما با آن مدیر برخورد می‎کنیم، اما نباید پاسخگویی در امور کمرنگ شود و همه این‎ها کمک می‎کند تا خدمات دولت بیشتر انعکاس داشته باشد.

اینها حرفای استاندار گلستان است، اما نمی‎دانیم چرا مسئولان این صحبت‎ها را نشنیده می‎گیرند و در زیر این همه تکرار از سوی بالاترین شخص اجرایی استان باز هم متاسفانه خبرنگاران شاهد بی‎مهری مدیران هستند.

ایام‎الله دهه فجر در گلستان همراه بود با برنامه‎های بسیاری از سوی همه نهادها و ادارات استان، هر کس به سهم خود برنامه‎ای ترتیب داده بود تا سی‌وسومین سالگرد پیروزی ارزشمند انقلاب اسلامی را جشن بگیرد.

بسیج، سپاه، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه‎های استان، بنیاد مسکن، شرکت‎های آب و برق و مخابرات، شهرداری، شورای شهر و... خلاصه همه ادارات برنامه‎هایی در همین راستا در دستور کار قرار داده‎اند از افتتاح پروژه‎ها تا برگزاری همایش‎های مختلف؛ اما در این میان برای خبرنگاران استان اطلاع‌رسانی کافی و به ‎موقع انجام نشده بود تا آنها با حضور در مراسم‎ها انعکاس این همه خدمت انقلاب به مردم باشند.

نادیده گرفته شدن خبرنگاران از سوی مسئولان اجرایی دردی است که بارها و بارها از تریبون‎های مختلف شنیده شده، اما کسی خم به آبروی خود نمی‎آورد.

 

* از نگاه مدیران رسانه فقط صدا و سیما است

از نگاه مسئولان رسانه فقط صدا و سیماست و این فکر غلط در باور آنها جا افتاده است.

خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‎ها همیشه با این باور اشتباه در تقابل بوده‎اند و هر از چندگاهی نیز در برخورد با مدیران وقتی آنها صدا و سیما را به خبرنگاران دیگر ارجحیت می‎دادند اعتراض کرده‎اند مثل اعتراضی که با یکی از مدیرکل‌ها داشتند و وقتی این مدیر مصاحبه مطبوعاتی خودش را نیمه رها می‎کند تا خبرنگاران صدا و سیما خسته نشوند و از جمع اصحاب رسانه عذرخواهی می‎کند و می‎گوید تا نیم ساعت دیگر باز می‎گردم، خبرنگاران نیز به حالت قهر جلسه را ترک می‎کنند تا به مدیران توجیه کنند که درست نیست که هر طور که می‌پسندند با خبرنگاران برخورد کنند.

اما این داستان‎ها و داستان‎های مشابه همچنان ادامه دارد تا آنجایی که استاندار گلستان نیز در زیر بار شکایت خبرنگاران به این همه بی‎مهری معترض می‎شود و خواهان توجه از سوی مدیران به خبرنگاران می‎شود، اما گوش مدیران از بس پر است که حرفای مافوق خود را هم نمی‎شنوند.

* صحبت‎های استاندار، دلگرمی در بین خبرنگاران به وجود می‎آورد

مدیران هنوز جایگاه و رسالت یک خبرنگار را نشناخته‎اند چرا که این همه هزینه می‎کنند و برنامه‎ای را برپا می‎دارند، اما فراموش می‎کنند که باید در این برنامه خبرنگار نیز حاضر شود و جایگاهی برای او نمی‎بینند و این قصه امروز و دیروز خبرنگاران نیست این داستان همیشگی در استان گلستان است تا اینکه استاندار گلستان با توجه ویژه خودش در استانداری جایگاهی را برای حضور همیشه آنها در جلسه دید و وقتی خبرنگاران به مدیران معترض می‎شدند او تاکیدات لازم را به آنها گوشزد می‎کرد و در آخر هر برنامه‎ای از خبرنگاران برای حضور در جلسه تشکر می‎کند، اما در دیگر جلسات خبرنگاران با وجودی که حاضرند نادیده گرفته می‎شوند ‎و این توجهات از سوی استاندار برای خبرنگاران دلگرم‌کننده بوده و هست.

در راستای همین توجه بود که استاندار چندین جلسه در خصوص حل مشکلات و مسائل خبرنگاران با آنها برگزار کرد و با بردباری تمام به همه حرفای آنها گوش کرد هر چند که برخی از خبرنگاران تند مزاج بودند، اما باز هم به راه خودش ادامه داد و انتقادها هراسی به دل راه نداد و در نشست‎های مختلف با استاندار یک نفر به عنوان نماینده از سوی خبرنگاران انتخاب شد تا مشکلات آنها در جمع مدیران بیان شود و این کار نیز انجام شد؛ اما امروز بعد از گذشت ماه‎ها همچنان توفیقی از حرفای زده شده به مسئولان حاصل نشده و اینگونه بود، کسانی که دغدغه رسالت خبرنگاران و جامعه خبری را دارند به این نتیجه رسیدند که مشکل خبرنگاران عدم یک صنف و یا خانه مطبوعاتی است که به مسائل آنها رسیدگی کند.

 

* مدیران توجه‌ای به تاکیدات استاندار ندارند

خانه مطبوعات استان نیز شکل گرفت تا مشکلات مرتفع شود، اما چندی است که با همه تاکیدات استاندار در خصوص پاسخگو بودن مسئولان باز شاهد عدم حضور خبرنگاران در جلسات و عدم پاسخگویی مدیران هستیم و این سوال در ذهن‎ها به وجود می‎آید وقتی این مدیران اولتیماتوم استاندار خود را جدی نمی‎گیرند به حرف‎های خانه مطبوعات یا انجمن صنفی توجه خواهند داشت؟!!!.

قبل از این اولتیماتوم چندین سوال طرح و برای چند اداره ارسال کرده بودم، اما در زیر سایه مراجعات بسیار کسی پاسخگوی سوالات ما نبود، انتظار داشتیم با صحبت‎های استاندار رویه کمی متفاوت‎تر شود و شاهد پاسخگویی مسئولان باشیم، اما زهی خیال باطل که این مسئله هنوز در بین مدیران نهادینه نشده و حتی دیده و یا شنیده می‎شود مدیری برای اینکه زیرسوال نرود اصلاً جلسه مطبوعاتی برگزار نمی‎کند و یا با خبرنگاران رابطه‎ای ندارد.

خواجه مظفری مدیرکل کار، رفاه اجتماعی و تعاون در آن حد که ما از او شناخت داریم همیشه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفته و می‎گوید اما برای ما جای تعجب است که بیش از یک ماه است که به سوالاتی که ارجاع داده‎ایم به روابط عمومی این اداره هنوز جوابی نداده است.

مسئول روابط عمومی محمد مهدی خالقی شلوغی کار و تراکم برنامه‎ها را دلیلی بر این مسئله می‎داند، اما اگر جایگاه خبرنگاران را در اولویت‌کاری خود قرار دهند مطمئنا بعد از دو هفته با تمام شلوغی کار نوبت به پاسخگویی به سوالات ما نیز می‎رسید، ادارات گلستان هرگونه که دوست دارند با خبرنگار برخورد می‎کنند و انتظار دارند کسی از این همه بی‎مهری ناراحت نشود و در برابر همه ناملایمت‎ها صبور باشد و این مسئله تنها مختص به یک اداره نیست، دهه فجر تمام شد، اما هنوز ادارات در خصوص اینکه چه برنامه‎هایی در این ایام دارید؟ پاسخی نداده‎اند هیچ، در برنامه‎های دهه فجر نیز برای صنف خبرنگار جایگاهی در نظر نگرفته‎اند.

 

* برخی از مدیران گلستان از انتقاد می‌ترسند

تاخیر در پاسخگویی، دعوت نشدن خبرنگاران در برنامه‎ها، نادیده گرفتن جایگاه این قشر از سوی مدیران استانی و... می‌تواند به چند دلیل باشد یا اینکه مدیران از انتقاد می‎ترسند و نمی‎خواهند کسی مسئله‎ای از آنها را زیر سوال ببرد یا اینکه جایگاه خبرنگار هنوز برای آنها تبیین نشده است و آنها هنوز واقف نیستند که ابرقدرت‎ها با جنگ رسانه‎ای به دنبال سلطه بر دنیا هستند و آنها سلاحشان توپ، تانک و مسلسل نیست، سلاح آنها این روزها قلم است که در پی‎ تخریب افکار عمومی، و تضعیف روحیه مردم بر کاغذ جاری می‎شود حال چرا جامعه ما از این اصل غفلت می‎کند و جایگاهی برای اصحاب رسانه در برنامه‎های خود در نظر نمی‎گیرد تا آنها نیز رسالت خود را انجام دهند و با نیت حفظ ارزش‎ها نه پست‎ برای مدیران انعکاس خدمات انقلاب باشند.

انتهای پیام/ن۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول