اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازرسی انتخابات کردستان:

برخورد با دامن زدن به مسائل قومی و مذهبی در تبلیغات

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کردستان گفت: برخی از کاندیداها در تبلیغاتشان مسائل قومی و مذهبی را بزرگنمایی می‌کنند که این امر منع قانونی دارد و با این گونه موارد برخورد می‌شود.

برخورد با دامن زدن به مسائل قومی و مذهبی در تبلیغات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج موسی مرادیانی دوشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج اظهار داشت: در انتخابات‌های گذشته ثابت شده که عناصر ضدانقلاب و وابسته به استکبار جهانی از فضای انتخاباتی سوءاستفاده می‌کنند و ملت ایران را از حضور در پای صندوق‌های رأی دلسرد می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر سالم نگه داشتن فضای انتخاباتی و جلوگیری از تخریب کاندیداها توسط یکدیگر در زمان تبلیغات، افزود: برخی کاندیداها به منظور جلوه دادن برنامه و سیاست‌های کاری خود به مسائل قومی و مذهبی و سیاه‌نمایی کردن اقدامات دولت و نظام دامن می‌زنند که این اقدامات منع قانونی دارد و برابر قانون با آنها برخورد جدی می‌شود.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کردستان بر ترغیب و تشویق و تکریم مردم برای حضور حداکثری در انتخابات امسال تاکید کرد و بیان داشت: باید از این فضا به عنوان بهترین فرصت استفاده کرد چرا که دشمن در این شرایط به دنبال بهانه است و می‌خواهد فضای انتخاباتی را مسموم و سیاه‌نمایی کند.

مرادیانی در ادامه گفت: یکی از گزینه‌های استکبار جهانی در چنین شرایطی تبلیغات سوء علیه انتخابات و کم‌رنگ جلوه دادن حضور و مشارکت مردمی است.

وی در ادامه یکی از نگرانی‌های مردم در این شرایط را افزایش نرخ اجناس بدون هماهنگی دولت از سوی برخی اصناف و بازاریان عنوان کرد و اظهار داشت: عدم تمکین برخی اصناف در خرید و فروش اجناس و گرانفروشی در این شرایط می‌تواند فشار اقتصادی بر مردم متحمل کند که باید سعی شود با نظارت دستگاه‌های ذیربط این فضا به حالت قبلی برگردد.

* برگزاری همایش نام‌گزینی در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان از برگزاری همایش نام‌گزینی در استان خبر داد و گفت: برخی از اسامی ارزشی و اسلامی رو به فراموشی سپرده شده که برگزاری این همایش می‌تواند نقطه امیدی برای احیای این اسامی ارزشی باشد.

عبدالله خسروی‌زاده در ادامه افزود: با توجه به گرایش‌های اسلامی در منطقه باید سعی شود از اسامی دینی و نام‌های ارزشی استفاده شود.

وی به باز بودن تمام ادارات ثبت احوال استان در زمان برگزاری انتخابات 12 اسفندماه امسال برای ارائه خدمات به مردم استان اشاره کرد و گفت: سازمان ثبت احوال در زمینه زیربنای سیاسی و اجتماعی و نام‌گزینی سازمانی اثربخش است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان در پایان اضافه کرد: در ارتباط با زیرساخت انتخابات وجود شناسنامه و کارت ملی پایه و اساس انتخابات و حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی برای هر ایرانی است.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول