اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان:

واگذاری امور ایثارگران به دستگاه‌ها بار مالی برای دولت ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: واگذاری امور ایثارگران به دستگاه‌های اجرایی بار مالی برای دولت ندارد.

واگذاری امور ایثارگران به دستگاه‌ها بار مالی برای دولت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی رشیدی در جلسه شورای اداری استان زنجان، اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس قوانین بسیاری در راستای حمایت از ایثارگران و خانواده‌های شهدا در کشور تصویب شده است که به خوبی در کشور اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه دولت نهم و دهم تصمیمات شجاعانه‌ای در این زمینه اخذ کرده است، افزود: دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به مصوبات و اجرای آنها داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: طبق این تفاهمنامه فعالیت‌های مزار شهدا پس از ساماندهی از سوی بنیاد شهید به شهرداری‌ها داده می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه با تاکیدات استاندار زنجان در راستای ساماندهی مزار شهدا در استان فعالیت‌های مطلوبی صورت گرفته است، افزود: استان زنجان در زمینه ساماندهی گلزار شهدا در استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه مزار شهدا با پنج شهید در استان ساماندهی شده‌اند، خاطرنشان کرد: تنها مزار شهدای پایین زنجان هنوز به طور کامل ساماندهی نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از اتمام پروژه ساماندهی مزار شهدای پایین زنجان تا خرداد ماه سال آینده خبر داد و بیان داشت: با ساماندهی مزار شهدای پایین 100 درصد گلزارهای شهدای استان ساماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به ابلاغ دولت در زمینه پرداختن به امور فرهنگی والدین شهدا از سوی دستگاه اجرایی شهید تصریح کرد: طبق این ابلاغ باید همه امور فرهنگی والدین شهدا توسط دستگاه مربوطه انجام شود.

رشیدی با بیان اینکه صد در صد هزینه‌های درمانی جانبازان شاغل، بازنشستگان و افراد تحت تکلف آنان به عهده همان دستگاه اجرایی  است، افزود: باید به مصوبات قانونی که برای ایثارگران در نظر گرفته شده است از سوی ارگان‌ها توجه شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آئین‌نامه‌های اجرایی مربوط به ایثارگران با امضا رئیس جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود، یادآور شد: به دلیل اهمیت موضوع و توجه خاص به این قشر رئیس جمهور پیگیر امور مربوط به ایثارگران است.

رشیدی خاطرنشان کرد: طبق ابلاغ سرلشکر فیروز آبادی درمان جانبازان و بازنشستگان به عهده دستگاه‌های شاغل در آن دستگاه است.

وی با بیان اینکه تنها هزینه‌های تجهیزات پزشکی خارج از کشور به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: این هزینه‌ها از سوی بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بیان داشت: از ابتدای سال آینده همه امور جانبازان بر عهده دستگاه‌های اجرایی است که ضروری است روسای دستگاه‌های اجرایی نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان مشکلی در این راستا وجود ندارد، افزود: همکاری مسئولان با امور ایثارگران به نحو مطلوب است که انتظار می‌رود در این زمینه همکاری بیشتری صورت گیرد.

رشیدی با بیان اینکه واگذاری امور ایثارگران به دستگاه‌های اجرایی نه تنها بار مالی برای دولت ندارد، افزود: توجه به امور ایثارگران از سوی دستگاه‌های اجرایی موجب کاهش بودجه‌های جاری دولت می‌شود.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول