اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد

تبیین تهدیدات داخلی و خارجی انقلاب اسلامی

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تبیین عوامل تهدید کننده داخلی و خارجی انقلاب و همچنین عوامل ماندگاری آن پرداخت.

تبیین تهدیدات داخلی و خارجی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در مراسم سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امشب در مسجد امام زین العابدین(ع) خیابان چهارمردان قم برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر،‌ میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) با موضوع انقلاب اسلامی و تهدیدات به ایران سخن پرداخت و اظهار داشت: انقلاب اسلامی تاکنون دو مرحله حساس را پشت سرگذاشته است.

وی افزود: یک مرحله مواجهه با طاغوت و پیروی در این رویایی نابرابر و مرحله دیگر تثبیت و استواری نهاد‌های مربوط به انقلاب است که در این مرحله نیز ساختار و ساز و کارهای مورد نیاز تشکیل شده است.

امام جمعه قم در ادامه  مرحله سوم انقلاب ایران، را پایه‌گذاری تمدن نوین براساس آرمان‌های اسلامی ذکر کرد و افزود: انقلاب ایران تنها برای مردم ایران نیست و این انقلاب دارای هویت اسلامی است و هر کجا کلمه طیبه «لااله الا‌اله و محمدرسول‌الله» برده می‌شود انقلاب ایران متعلق به آنجا نیز می‌شود.

وی در ادامه به تشریح تهدیدات داخلی و خارجی انقلاب پرداخت و ضمن خطرناک خواندن تهدیدات داخلی بر ضرورت برطرف کردن عوامل تهدیدات داخلی تاکید کرد.

حسینی‌بوشهری عدم تلاش برای رسیدن به اهداف انقلاب توسط دست‌اندرکاران،‌ عدم ایجاد امید در جامعه و دلسرد شدن مردم را از جمله تهدیدات داخلی انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: دلسرد شدن و ناامید شدن مردم تهدیدی جدی است که اگر خدایی ناکرده روزی این تهدید متوجه انقلاب شود باید به فکر چاره‌ای جدی باشیم.

وی دوری از ارزش‌های انقلاب، بی تفاوتی نسل سوم و چهارم به انقلاب و نفوذ عوامل بیگانه در صحنه کشور را از دیگر تهدیدات جدی داخلی انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: زمانی ما در دنیا نقش الگو خواهیم داشت که در مقابل تهدیدات داخلی بایستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تبیین تهدیدات بیرونی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پرداخت و گفت: بسیج دنیای کفر برای تضعیف اعتقادات جوانان و راه‌اندازی جنگ نرم و باورسوزی و باورسازی توسط دشمنان از جمله تهدیدات بیرونی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران پرداخت و ابراز داشت: اسلامی و الهی بودن انقلاب، تمسک به فرهنگ اسلام و اهل بیت، تفکر بسیجی، حضور حماسی مردم در تمام صحنه‌ها، اقتدار علمی و هدایت مقتدرانه امام و مقام معظم رهبری را از جمله عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول