اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

42 درصد راه‌های روستایی گرمی آسفالت است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: 42 درصد راه‌های روستایی شهرستان گرمی برخوردار از آسفالت است.

42 درصد راه‌های روستایی گرمی آسفالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرای شهرستان گرمی اظهار داشت: در سال گذشته 29 درصد روستاهای این منطقه برخوردار از آسفالت بوده که ما امسال با 46 کیلومتر اجرای راه آسفالت روستایی این میانگین را به 42 درصد ارتقا دادیم.

فرماندار گرمی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات زیرسازی راه ارتباطی 35 روستای زیر یک کیلومتر انجام شده و با مساعد شدن شرایط جوی آسفالت آنها انجام می‌شود.

این مسئول همچین از آسفالت 16 روستای بالای 15 خانوار خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد تابستان سال آینده این پروژه نیز تکمیل و راه‌اندازی شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود اولویت توسعه این شهرستان مرزی را توجه به بخش آب و خاک اعلام کرد و افزود: در این زمینه ما در بخش سد‌سازی عملکرد مطلوبی داشتیم به طوری که عملیات احداث سه سد در حال اقدام است و مطالعه هفت سد نیز انجام شده است.

فرماندار شهرستان گرمی در ادامه از جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه باغداری خبر داد و گفت: از سال گذشته در 100 هکتار از اراضی مستعد منطقه کاشت درخت و توسعه باغ با آبیاری تحت فشار و مدرن آغاز شده که ما نهال‌های مربوط را از ساوه و کرج به شهرستان منتقل کردیم.

صحرایی ادامه داد: این اراضی تا 500 هکتار قابل توسعه است و با توجه به تسهیلات پرداختی از سوی دولت به صورت رایگان در تبدیل اراضی دیم به آبی با استفاده از سیستم آبیاری مدرن می‌توان این شرایط را ارتقا داد.

فرماندار شهرستان گرمی همچنین از احداث سد امارت و پوشش 17 تا 30 هزار هکتار از اراضی منطقه با اجرایی شدن پایاب این سد خبر داد.

این مسئول اظهار داشت: این کار به توسعه زراعت و باغات در گرمی کمک خواهد کرد.

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث مجتمع فنی و حرفه‌ای شهرستان گرمی و بهره‌برداری از این پروژه تا پایان امسال خبر داد.

وی تصریح کرد: ما شاهد سرعت اجرای پروژه گازرسانی به موران و اجرای خط انتقال آن هستیم که انتظار می‌رود اوایل سال آینده این پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول