اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان

انتخابات باید تفرقه‌ها را از بین ببرد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: انتخابات باید مظهر وحدت، برادری، ‌مودت، توسعه اخلاق، رفتارهای سالم و هنجارهای اجتماعی شود و تفرقه‌ها را از بین ببرد.

انتخابات باید تفرقه‌ها را از بین ببرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی توجیهی انتخابات ویژه اعضای هیئت‌های اجرایی استان کرمان اظهار داشت: رعایت قانون و مقررات وظیفه قانونی و شرعی است و باید بر مدار قانون حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه قانون باید در انتخابات عملی و اجرایی شود، ابراز داشت: فرمانداران، بخشداران و مجریان انتخابات در مدار و مسیر قانونی با ایجاد شور و نشاط گام بردارند.

نجار تصریح کرد: اجرای قانون موجب جلب اعتماد مردم، نامزدها و طرفداران کاندیداها و ایجاد بستر آرام در انتخابات می‌شود.

وی افزود: افراد باید براساس معیارهای امام راحل و رهبری انتخاب اصلح را انجام دهند.

نجار با اشاره به تأکید رهبری بر حضور گسترده مردم در انتخابات عنوان کرد: روحانیان، ائمه جمعه و جماعات، مجریان انتخابات و رسانه‌ها برای حضور گسترده مردم تلاش کنند.

وی بیان داشت: هرچه ریشه انقلاب مستحکم‌تر و تنومندتر شود، دشمنان سنگ بیشتری به این درخت می‌زنند، زیرا میوه آن بیشتر می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه سازمان ملل جرأت ندارد، حرف حق را بیان کند، خاطرنشان کرد: ایران پشتیبان محرومان و مستضعفان جهان است.

نجار حضور در پای صندوق‌های رأی را وظیفه شرعی و قانونی دانست و گفت: همواره ملت ایران هوشیارانه قدرت و صلابت خود را به منصه ظهور رسانده است و در این دوره انتخابات نیز بصیرت و آگاهی خود را به جهانیان نشان می‌دهند.

وی با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی بیان داشت: انتخابات باید مظهر وحدت، برادری، ‌مودت، توسعه اخلاق، رفتارهای سالم و هنجارهای اجتماعی شود و تفرقه‌ها را از بین ببرد.

نجار با بیان اینکه کاندیداها باید مظهر اخلاق باشند، ابراز داشت: نامزدها باید خود را در معرض انتخاب قرار دهند و توانایی‌هایشان را بیان کنند.

وی با اشاره به تظاهرات مردم آمریکا و ایتالیا به نفع ایران بیان داشت: خداوند قلب‌ها را به سمت حق هدایت می‌کند.

نجار بر به کارگیری نیروهای کارآمد در انتخابات، برخورد قاطع با تهدیدهای انتخاباتی و توجه به افکار عمومی تأکید و عنوان کرد: مجریان انتخابات از هرگونه اقدام و عملی که موجب بی‌اعتمادی در مردم شود، باید پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: مجریان انتخابات بسترسازی مناسب برای حضور نمایندگان و کاندیداها در پای صندوق‌های رأی را انجام دهند، زیرا این افراد می‌توانند نظارت کنند، اما حق دخالت ندارند.

نجار استفاده از نیروهای کارآمد، امین و بانشاط را در اجرای انتخابات ضروری دانست و گفت: مجریان انتخاباتی پیش‌بینی لازم برای شعب اخذ آرا را انجام دهند و مکان‌هایی برای این منظور انتخاب شود که امکان دسترسی راحت برای افراد فراهم باشد.

استاندار کرمان خواستار تعامل مطلوب با نیروی انتظامی و عوامل انتخاباتی شعب اخذ رأی شد و ابراز داشت: پرهیز از ارائه آمار و تشویش اذهان عمومی و ارائه آموزش صحیح برای مجریان انتخاباتی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول