اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر علوم:

تربیت 39 هزار دانشجوی دکترای تخصصی

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر علوم، تحقیات و فناوری گفت: بیش از 39 هزار دانشجوی دکترای تخصصی در دانشگاه‌های مناطق مختلف کشور در حال تحصیل هستند.

تربیت 39 هزار دانشجوی دکترای تخصصی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رسول ملک‌فر ظهر امروز در آیین افتتاح طرح توسعه دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه که در تالار اجتماعات شهید چمران برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از جوانان مستعد و خلاق کشورمان در مقطع دکترای تخصصی تحصیل می‌کنند در حالی که قبل از پیروزی انقلاب یعنی سال 1357 فقط دو هزار نفر در این مقطع دانشجو بودند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در دانشگاه‌های مختلف کشورمان 25 هزار نفر استادیار فعالیت می‌کنند ولی سال 1357 فقط 3 هزار نفر به استادیاری مشغول بودند همچنین در مجموع امسال 5 هزار و 700 نفر به عنوان دانشیار به دانشجویان خدمت می‌کنند ولی سال 1357 فقط یک هزار و 200 نفر در این جایگاه قرار داشتند.

ملک‌فر گفت: هم‌اکنون 2 هزار و 700 نفر به عنوان استاد تمام به پرورش دانشجویان پرشور ما مشغول هستند ولی در سال 1357 تعداد استاد تمام کشورمان برای همه استان‌ها فقط 745 نفر بود که این آمار نشان دهنده وقوع رشد چند برابری در تربیت و جذب نیروی توانمند است ولی باید بیش از این تلاش صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در سال 1357، 165 هزار نفر دانشجو در کشورمان مشغول به تحصیل بود و این میزان در رشد چشمگیری سال 84 به یک میلیون نفر رسید و سال قبل نیز حدود 3 میلیون دانشجو داشتیم  ولی امسال خوشبختانه تعداد دانشجویان به بیش از 4 میلیون و 100 نفر رسیده است.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: تعدادی از مراکز علمی و دانشگاه‌ها سال‌های حمله دشمن بعثی به طور مستقیم در معرض جنگ قرار داشتند و تعداد دیگر هم به طور غیرمستقیم از این قبیل حوادث آسیب دیدند لذا توجه به این مراکز در راس قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول