اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان یزد:

توسعه اندیشه‌های اسلامی از وظایف مهم دانشگاهیان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور استان یزد، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و توسعه اندیشه‌های اسلامی را از وظایف مهم دانشگاه‌ها و دانشگاهیان برشمرد.

توسعه اندیشه‌های اسلامی از وظایف مهم دانشگاهیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عباس کلانتری عصر امروز در گردهمایی رؤسا، مسئولان، رابطان و عاملان مالی دانشگاه‌های پیام‌نور استان یزد با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان و جانبازان انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نقش روحانیان و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در آن برهه مهم، دانشگاهیان و دانشجویان با حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش بی‌بدیلی در کنار روحانیت در پیروزی انقلاب ایفا کردند.

کلانتری، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و توسعه اندیشه‌های اسلامی را از وظایف مهم دانشگاهیان در جامعه امروز عنوان و خاطرنشان کرد: طرح‌های عفاف و حجاب و قرآنی از جمله ارزش‌های انقلاب اسلامی است که باید امروز مورد توجه دانشگاهیان و دانشجویان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان یزد برنامه‌های این دانشگاه در بزرگداشت دهه فجر مبارک و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برشمرد و گفت: برگزاری مسابقات طراحی بازی‌های کامپیوتری با موضوع انقلاب و دستاوردهای آن، جشن‌های بزرگ انقلاب، مسابقات قرآنی، فرهنگی،‌ورزشی و ... از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه پیام‌نور استان یزد در دهه مبارک فجر است.

کلانتری با اشاره به جهش دانشگاه پیام‌نور استان یزد در توسعه و گسترش تحصیلات تکمیلی افزود: استان یزد در مقایسه با بسیاری از استان‌ها که امکانات و ظرفیت‌های بالاتری دارند در حوزه تحصیلات تکمیلی پیشرو و ممتاز است.

وی فعالیت‌های عمرانی دانشگاه پیام‌نور استان در سال‌های اخیر را بی‌نظیر توصیف و تأکید کرد: آماده‌سازی ساختمان‌های مورد نیاز، فضاهای مناسب آموزشی، تهیه تجهیزات و امکانات لازم و .... از برنامه‌های دانشگاه پیام‌نور استان در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان تربیت کادر متخصص، متعهد، پای‌بند به نظام، انقلاب و ولایت را از دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام و خاطرنشان کرد: به منظور تقویت کادر مجرب، افزایش امنیت شغلی و تقویت انگیزه‌های کاری، ارتقای کادر اداری علمی این دانشگاه پیگیری شده و تا پایان امسال 88 نفر از نیروهایی که پرونده آنها تکمیل شده‌ است،‌ تثبیت می‌شوند.

کلانتری با اشاره به فعالیت‌های گسترده علمی آموزشی دانشگاه پیام‌نور استان یزد از عوامل اجرایی و مسئولان برگزاری امتحانات پایان ترم گذشته این دانشگاه قدردانی و تشکر کرد.

وی از ارتقای رتبه دانشگاه پیام‌نور یزد از واحد به مرکز خبر داد و افزود: این موضوع از جمله معضلات چندین ساله دانشگاه پیام‌نور یزد بود که با تلاش و پیگیری‌های مجدانه حل شده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام‌نور استان یزد نیز اظهار داشت: این دانشگاه آماده برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی صدرالساداتی، همکاری بسیج دانشجویی را لازمه افزایش تعداد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانست و اظهار داشت: می‌توان با مشارکت واحدها و مراکز پیام‌نور بیش از پیش به دستورات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی افزود: تاکنون در چند مرکز از مراکز پیام‌نور استان یزد از جمله مرکز یزد کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شده است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام‌نور استان یزد بر گسترش برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مراکز دانشگاهی تأکید و تصریح کرد: کرسی‌های آزاداندیشی همان‌طور که بارها و بارها تأکید شده، ضامن سلامت نظام سیاسی است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور تاکید کرد: برنامه ضیافت اندیشه از جمله برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه در استان یزد بود که به نحو مطلوبی اجرا شد و نظیر این برنامه‌ها قابل گسترش است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور تفت نیز برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و هماهنگی‌های اولیه لازمه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به نحو مطلوب است.

اکبر ذوالفقای افزایش همکاری‌های بسیج دانشجویی در این زمینه را خواستار و یادآور شد: بسیج دانشجویی در این کرسی‌ها بازویی قدرتمند و ارزشمند برای دانشگاه است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول