اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان خبر داد

تحصیل 600 دانشجوی دکترا در دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه گیلان از تحصیل 600 دانشجو در 63 رشته‌ گرایش مقطع دکترای این دانشگاه خبر داد.

تحصیل 600 دانشجوی دکترا در دانشگاه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله حاتم‌زاده عصر امروز در همایش سرمایه‌گذاری این شهر در تالار حکمت دانشگاه گیلان، اظهار داشت: گیلان با داشتن توانایی‌ها و استعدادهای بالقوه می‌تواند به عنوان قطب علمی کشور محسوب شود و با استفاده بهینه از استعدادهای استان می‌توانیم در پیشرفت‌های علمی کشور تاثیرگذار باشیم. 

وی تعداد رشته گرایش‌های دانشگاه گیلان را بیش از 250 رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی عنوان کرد و افزود: این دانشگاه با تلاش مدیران و دانشجویان به‌ویژه اعضای هیئت علمی دارای اعتبار و موقعیت ویژه‌ای در داخل و خارج از کشور است. 

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به گسترش تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه گفت:۶ ‌هزار و 250 دانشجو در 167 رشته گرایش مقطع کارشناسی ارشد و 600 دانشجو در 63 رشته گرایش مقطع دکترا در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند.

وی، به روند رو به رشد توسعه کمی و کیفی دانشگاه گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه در حال حاضر 10 دانشکده، یک واحد پردیس بین‌المللی و یک پژوهشکده و 408 نفر عضو هیئت علمی دارد و قطب علمی شمال کشور محسوب می‌شود.

حاتم‌زاده ابراز داشت: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را با استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه می‌توان افزایش داد. 

وی، دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا را عالی‌ترین سطوح علمی دانشگاهی دانست و تصریح کرد: مقاطع عالی علمی و فعالیت آموزشی زمانی ارزشمند است که همراه با تحقیق باشد.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به همکاری این دانشگاه در پروژه‌های تحقیقاتی با شهرداری رشت، خاطرنشان کرد: تلفیق علم و اجرا و پیوند دو نهاد شهرداری و دانشگاه ثمره‌های مثبتی برای توسعه مطلوب و پایدار دارند.

وی، پژوهش را محور علم و عشق نامید و اذعان داشت: علم مسیر تحقیق را نشان می‌دهد و عشق به پژوهش انگیزه داده و نیرو را ارتقا می‌دهد.

به گفته حاتم‌زاده، ارتقای سطح آموزش، توسعه پژوهش‌های کاربردی و بنیادی، تولید علم و جنبش نرم‌افزاری و همچنین توسعه روابط و همکاری‌های علمی بین‌المللی طبق شاخص‌های سند چشم‌انداز توسعه کشور از جمله توفیق‌های کسب شده توسط دانشگاه گیلان است.  

وی، طراحی 25 پروژه آماده سرمایه‌گذاری برای کلانشهر رشت را حاصل همکاری علمی شهرداری رشت و دانشگاه گیلان برشمرد و تصریح کرد: این همکاری‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول