اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق شد

افزایش 150 درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی کاشان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان از افرایش 150 درصدی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سال جاری نسبت به دو سال گذشته خبر داد.

افزایش 150 درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی کاشان

مهدی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به رشد 2.5 برابری تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی کاشان نسبت به سال 88 اظهار داشت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان که در سال 88، 3 هزار و 784 نفر بوده در بهمن‌ماه سال جاری به عدد 9 هزار و 462 نفر افزایش داشته است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان پیش‌بینی می‌کنیم تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سال 1404 به رقم 105 هزار نفر افزایش یابد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان در ادامه به افزایش 173 درصدی تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی کاشان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی کاشان در سال 88، 12 هزار نفر بوده که بر اساس آمارگیری انجام شده در بهمن‌ماه 90 این تعداد به 32 هزار و 793 نفر افزایش یافته است.

کریمی در ادامه از طرح کتاب من به عنوان راهی مناسب برای مشارکت اعضاء در تأمین منابع کتابخانه یاد کرد و گفت: بر مبنای این طرح یکی از راه‌های تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی، درخواست اعضا است بر این اساس هر یک از اعضا می‌توانند با توجه به مدرک تحصیلی خود در هر سال بین چهار تا هشت کتاب را به کتابخانه عمومی سفارش دهد و پس از تهیه و ارسال کتاب مورد نظر بتواند به عنوان اولین استفاده کننده از آن بهره گیرد.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورخ 17 اسفند 1383 کتابخانه‌های عمومی از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدا و تبدیل به یک نهاد غیردولتی شد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول