اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله بهشتی:

ولایت فقیه همواره در تاریخ تشیع تاثیرگذار بوده است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت فقیه تنها مربوط به دوره 33 ساله پس از پیروزی انقلاب نیست و به عنوان یک اصل دینی همواره در تاریخ تشیع تاثیرگذار بوده است.

ولایت فقیه همواره در تاریخ تشیع تاثیرگذار بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله احمد بهشتی پیش از ظهر امروز در جشن پیروزی انقلاب در تالار مفید دانشگاه قم اظهار کرد: انقلاب اسلامی در سال 57 به وجود آمد و با فداکاری‌های مردم استمرار یافت و امروز هیچ‌کس در این موضوع شک ندارد که این انقلاب، یک انقلاب تثبیت شده و باقی ماندنی است.

وی افزود: امروزه انقلاب اسلامی همان‌طور که بر گستره زمان تسلط پیدا کرده در گستره مکان نیز در حال فراگیر شدن است.

رئیس دانشگاه قم عنوان داشت: کشورهای منطقه با تکیه به نیروی ایمان و اسلام به‌ پا خاسته‌اند و امیدواریم با همین نیرو بتوانند مسیر خود را ادامه دهند.

وی گفت: ملت شجاع و قهرمان ایران نیز تا امروز با وجود همه مشکلات راهش را ادامه داده و جنگ، ترور، توطئه‌، تحریم اقتصادی و به راه‌اندازی بوق‌های تبلیغاتی دشمن نتوانسته‌ در اراده این ملت خللی ایجاد کند.

بهشتی اضافه کرد: ایمان و اعتقاد مردم از رموز پیروزی انقلاب اسلامی است اما یکی از مهم‌ترین شروط لازم این پیروزی وجود رهبری عادل و آگاه بود که بدون آن پیروزی مردم با وجود اعتقاداتشان، ممکن نبود.

وی متذکر شد: نمونه این موضوع در بسیاری از ادوار تاریخ ایران و جهان دیده می‌شود، به عنوان مثال در زمان پهلوی دوم مردم ایران، همین مردم مومن و مسلمان بودند اما به دلیل فسق رهبر جامعه، ایران در آن زمان به عنوان یک کشور حامی یهود و صهیونیسم در میان کشورهای عربی شناخته می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ملت در بهمن 57 به رهبری امام خمینی(ره) قیام کرد و با وجود تمام مشکلات و کارشکنی‌ها 33 سال مقاومت کرد و به جایی رسید که تمام زورمندان امروز بدون محاسبه بازخورد ایران نمی‌توانند کاری در منطقه پیش ببرند.

وی افزود: به برکت همراهی مردم با ولی ‌امر عادل در این 33 سال کشور ما شاهد پیشرفت‌های شگرفی بوده که بدون تزریق نیروی انقلاب در مردم ایران انجام این پیشرفت‌ها ممکن نبوده است.

بهشتی خاطرنشان کرد: اینطور نیست که ولایت فقیه در ایران از بعد از پیروزی انقلاب به وجود آمده باشد، بلکه این اصل مهم اعتقادی همواره در کشور ما و جوامع شیعی نقش‌آفرین بوده است.

وی اذعان داشت: در جریان تحریم تنباکو میرزای شیرازی با ایفای نقش ولایت فقیه از گسترش نفوذ انگلیس در ایران جلوگیری کرده و قدرت تشیع را برای مقابله علیه استکبار به‌کار برد.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: در جریان مشروطه نیز این ولایت‌ فقیه بود که سبب پیروزی مردم شد اما در ادامه مسیر به دلیل نفوذ حکومت در میان نیروهای انقلابی، مشروطه به انحراف کشیده شد.

وی با اشاره به فداکاری علما، بزرگان و شهیدان در این راه در طول تاریخ ملت ایران، وظیفه امروز دانشجویان را کسب فضیلت دانست و افزود: فضیلت چند رکن دارد که علم، شجاعت، عفت و عدالت از جمله این ارکان هستند.

بهشتی با اشاره به نقش شجاعت در کسب فضیلت افزود: دشمن در این برهه از زمان با ترور دانشمندان کشور ما در علم پیشرفته و تاثیرگذاری مانند علوم هسته‌ای به دنبال ایجاد رعب در جوانان نخبه و منصرف کردن آنان از تلاش در راه پیشرفت علمی کشور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شجاعت را در این مسیر نباید از دست داد و صبر و شکیبایی را نیز از این خانواده‌های شهدا که با وجود تحمل مصیبت‌های عظیم هنوز در راه آرمان‌های اسلامی ایستادگی می‌کنند، باید آموخت.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول