اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:

سرطان پوست شایع‌ترین سرطان در چهارمحال و بختیاری است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: سرطان پوست یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در این استان است.

سرطان پوست شایع‌ترین سرطان در چهارمحال و بختیاری است

رضا ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: اگر چه امروزه ابتلای به سرطان پوست یک مشکل است اما هنوز به معضل تبدیل نشده است چراکه این سرطان کشنده نبوده و قابل پیشگیری و کنترل است.

وی سرطان پوست را شایع‌ترین سرطان در این استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از بیماران سرطانی استان معالجات خود را در استان‌های همجوار به ویژه استان اصفهان و شیراز انجام می‌دهند.

ایمانی خاطرنشان کرد: البته با تمهیدات اندیشیده شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اجرای طرح ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت علاوه بر ثبت دقیق بیماران در هر استان ارائه خدمات درمانی و حمایت از این بیماران به نحو مطلوب‌تری انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه سرطان به گروه بزرگی از بیماری‌ها در حدود بیش از 100 مورد اطلاق می‌شود، گفت: سالانه در دنیا بیش از 10 میلیون مورد جدید و بیش از 6 میلیون مرگ ناشی از سرطان رخ می‌دهد.

وی افزود: امروزه در مورد سرطان‌ها اطلاعات زیادی وجود دارد، بطوریکه می‌توان از حداقل یک سوم سرطان‌ها پیشگیری کرد، یک سوم سرطان‌ها را نیز می‌توان در مراحل اولیه تشخیص و به‌طور موثر درمان کرد و در سایر موارد می‌توان با اقدامات موثر نگهدارنده و تسکین دهنده کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشید.

ایمانی با اشاره به انواع سرطان‌های شایع در این استان، گفت: سرطان پوست، معده، پستان، سیستم خون ساز، مثانه، کولورکتال(روده بزرگ - مقعد) از شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور هستند که در هر منطقه از کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی، فرهنگ تغذیه میزان شیوع و رتبه آن متفاوت است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد سرطان‌‎ها با تغییر در نحوه زندگی و محیط زیست قابل پیشگیری است، گفت: استفاده از غذاهای متنوع، ورزش و افزایش تحرک بدنی، استفاده از پوشش مناسب در مقابل اشعه خورشید، پرهیز از استعمال دخانیات و پرهیز از نوشیدن مشروبات الکلی از جمله راهکارهای ساده اما هم در پیشگیری از ابتلای به سرطان به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول