اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

33 سال سرافرازی/38

افتتاح 3 پروژه در شهرستان نور

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی و شهرستانی سه پروژه با اعتبار بیش از چهار میلیارد تومان در نور افتتاح شد.

افتتاح 3 پروژه در شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حسین افضلی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری ایستگاه 20/63 کیلو ولت نور به توسعه و افزایش خدمات سی و سه ساله نظام در صنعت برق اشاره کرد و بیان داشت: درسال 57 در استان فقط 13 ایستگاه برق با قدرت 63 کیلو ولت در استان داشتیم که به برکت انقلاب اسلامی تا امروز این تعداد به 128 ایستگاه رسید.

افضلی با اشاره به اینکه پروژه توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه  20/63کیلو ولت نور از سال88 آغاز و اکنون به پایان رسید، بیان داشت: یک میلیارد و 860 میلیون تومان برای این ایستگاه هزینه شده است.

وی اهداف این پروژه را تعدیل بارگذاری ایستگاه‌های مجاور، کاهش تلفات شبکه توزیع و فوق توزیع، بهبود ولتاژ برق مشترکان، تامین برق مستمر و مطمئن منطقه عنوان کرد.

این مسئول درباره مشخصات فنی این پروژه ابراز داشت: افزایش ظرفیت از یک و سی به دو وسی مگا ولت آمپر، توسعه فیدر خانه 20 کیلو ولت و تالوهای حفاظت و کنترل است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از دیگر اقدامات برق منطقه‌ای در شهرستان نور را احداث ایستگاه جدید در چمستان در صورت اهدا زمین از سوی منابع طبیعی ذکر کرد و گفت: در این زمینه مذاکره و توافقاتی هم صورت گرفت و در صورت تحقق، کمبود ولتاژ منطقه چمستان نیز برطرف می‌شود.

وی همچنین از احداث ایستگاه 20/63 کیلو ولت بلده خبر داد و عنوان کرد: این موضوع را با انجام 35 کیلومتر خطوط انتقال از کجور تا بلده در برنامه داریم.

دبیرستان شش کلاسه شهید احمدی از دیگر پروژه افتتاحی در نور بود که با اعتباری بالغ بر 420 میلیون تومان در دوطبقه با امکاناتی چون آزمایشگاه، سایت برنامه‌ریزی، نمازخانه و نرم‌افزار آموزشی با زیر بنای 800 متر مربع احداث شد.

فرماندار شهرستان نور در این مراسم به خدمات نظام و انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: در حالی که قبل از انقلاب 40 هزار مستشار آمریکایی کشور ما را اداره می‌کردند و همه کاره بودند امروز به برکت انقلاب روی پای خود ایستاده‌ایم و از نظر علمی به فناوری هسته‌ای دست یافتیم.

عبدالقدیر مشایخی ادامه داد: به برکت انقلاب و خون شهدا به فضا هم دست یافتیم و جزء چند کشور دارای علم و قدرت پرتاب ماهواره به فضا هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان خود هم با هشت مرکز دانشگاهی قطب علمی منطقه هستیم.

مجتمع گردشگری ساحلی از دیگر پروژه‌های افتتاح شده امروز در شهرستان نور بود که در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 متر با زیر بنای 350 متر مربع توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه با احتساب زمین و عرصه 2 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه داشته و برای 10نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول