اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت

افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین

خبرگزاری فارس: دقایقی قبل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر شهری و ۱۴ هزار مسکن روستایی با حضور محمود احمدی‌نژاد در قزوین افتتاح شد.

افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین؛ دقایقی قبل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر شهری و ۱۴ هزار مسکن روستایی در قزوین با حضور محمود احمدی‌نژاد و وزیر مسکن راه و شهرسازی در قزوین افتتاح شد.

۶ هزار و ۶۰۰ و احد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۱۷۰۰ واحد در بافت‌های فرسوده و ۱۷۰۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.همزمان ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی نیز با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

تعداد کل واحدهای مسکن مهر در استان قزوین عبارتند از: ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر در آبیک که هزار و ۵۰ واحد آن در فاز نخست توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد و مساحت مفید هر واحد ۷۵ متر است که با مشاعات برای هر واحد ۹۶ متر می‌شود.

نوع سازه این واحدها فلزی نیمه صنعتی بوده و رقم تسهیلات برای هر واحد ۲۲۰ میلیون ریال است.که برای آورده متقاضی (ساخت، آماده سازی، نصب انشعابات و ... ) ۹۰ میلیون ریال هزینه شده است.

شروع پروژه مسکن مهر آبیک در نیمه دوم سال ۸۸ آغاز شد و فاز دوم این پروژه نیز در سه ماهه نخست سال ۹۱ به بهره‌برداری می‌ر‌سد.

از ویژگی‌های مورد توجه در طراحی، معماری و شهرسازی مسکن مهر آبیک قزوین می‌توان به تفکیک مناسب دسترسی پیاده و سواره، توجه به عدم سایه‌اندازی ساختمان های بر روی یکدیگر، ایجاد فضای مناسبی برای استفاده روزانه، ایجاد محیط امن برای پیاده رو، ایجاد پیوستگی و ریتم مناسب در نما و جلوگیری از آشفتگی آن در آینده، ایجاد واحد همسایگی و مکان تجمع مناسب برای ساکنین و ایجاد فضای آموزشی،‌مذهبی و تجاری در مجاورت مجموعه نام برد.

در تسهیلات مسکن مهر در بافت فرسوده استان قزوین در سال ۹۰، ۳۳۸ متقاضی وجود داشته و ۱۷۰۰ واحد نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

استان قزوین با مساحتی معادل ۱۵ هزار و ۶۲۷ کیلومتر مربع در حوزه مرکزی ایران قرار گرفته و از شمال به استان‌های مازندران و گیلان، از سمت غرب به استان‌های زنجان و همدان، از سمت جنوب به استان‌ مرکزی و از سمت شرق به استان البرز محدود می‌شود.

براساس آخرین وضعیت تقسیمات کشور در سال ۱۳۸۵ استان قزوین دارای ۵ شهرستان، ۲۵ شهر، ۱۹ بخش، ۴۶ دهستان و ۱۱۹۶ آبادی است.

جمعیت استان قزوین مطابق با نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵،‌یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۲۰۰ نفر بوده است از مجموع جمعیت استان قزوین معادل ۶۸.۱ درصد در نقاط شهری و ۳۱.۹ در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول