اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان شرقی

مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه(س) خسروشهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: ساختمان مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه(س) خسروشهر در استان آذربایجان شرقی با حضور مسئولان استانی و مسئولانی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افتتاح شد.

مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه(س) خسروشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در این مراسم حجت‌الاسلام صمد ناصری امام جمعه خسروشهر در سخنانی با اشاره به گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اکنون می‌توان گفت بیداری اسلامی در منطقه و جنبش آزادی‌خواهی در اروپا، مرهون زحمات، خدمات و ایثارگری‌ها و از جان‌گذشتگی‌ها در طی این سال‌ها بوده است.

در این مراسم حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در سخنانی با اشاره به بندهایی از زیارت عاشورا، هدف امام حسین(ع) را نجات بشر از جهالت، ضلالت و گمراهی دانست و افزود: رهایی از ضلالت و گمراهی محقق نمی‌شود مگر با تربیت صحیح طبق آموزه‌های دین مبین اسلام.

وی با اشاره به اوضاع جامعه کنونی که مورد تهدید جوامع غربی قرار گرفته است و نیز آموزه‌های غلط و باطل دشمن که توسط ماهواره، اینترنت، مجلات و دیگر رسانه‌ها رواج می‌یابد، وظیفه روحانیت و حوزه را حساس، مهم و خطیر دانست و ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید بتوانند اقشار جامعه به ویژه جوانان جامعه را با برنامه‌ریزی درست و صحیح جذب و در مسیر درست پرورش دهند و در این عرصه نقش تعلیم و تربیت بسیار مهم است.

معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان حوزه علمیه خواهران خسروشهر اظهار داشت: باید سعی کنید در امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی- تربیتی طلاب خوبی پرورش دهید.

همچنین حجت‌الاسلام علی خدیوی موسس مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه(س) خسروشهر در این مراسم خسروشهر را مهد علما و بزرگان برشمرد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با حوزه‌های علمیه خواهران گفت: جا داشت که در خسروشهر حوزه خواهران بنا شود و در آن خواهران تربیت دینی یابند.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه خواهران خسروشهر سه سال قبل مجوز فعالیت خود را دریافت کرد، ادامه داد: طلاب این مدرسه در حال حاضر در 3 پایه، در حال تحصیل هستند.

موسس مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه(س) خسروشهر با اشاره به اینکه طلاب این مدرسه علمیه تحصیل را در یک مکان موقت آغاز کردند، یادآور شد: با پیگیری‌های فراوان، زمینی با متراژ 3 هزار مترمربع به منظور احداث ساختمان مدرسه علمیه توسط یکی از خیرین اهدا شد.

وی افزود: اکنون این پروژه با هزار و 500 مترمربع بنا در سه طبقه احداث شده است. این ساختمان دارای دو سالن بزرگ چند منظوره است که در مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت و 10 مدرس، سالن کتابخانه، اینترنت و ... از دیگر بخش‌های این مدرسه علمیه است.

حجت‌الاسلام خدیوی با اشاره به توفیقات طلاب این مدرسه علمیه تصریح کرد: در این زمینه می‌توان به کسب رتبه دوم کشوری در رشته مقاله‌نویسی، راهیابی به مرحله منطقه‌ای در حفظ و قرائت قرآن و المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول