اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

با وجود جاذبه‌های کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر ضرورت ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با داشتن مناظری چون تنگ سولک و بافت قدیم دهدشت نیازی به سرمایه‌گذاری در هیچ بخش دیگری ندارد.

با وجود جاذبه‌های کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر ضرورت ندارد
علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: تنگ سولک در شهرستان بهمئی از آثار ارزشمند تاریخی است که در هیچ جای ایران این محوطه ارزشمند تاریخی وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دنبال ثبت جهانی این اثر تاریخی هستیم، بیان داشت: محوطه، توپوگرافی و منطقه اطراف تنگ سولک واقعاً‌بی‌نظیر است که هر گردشگری از دیدن آن لذت می‌برد.

وی ادامه داد: این وضعیت در جاذبه بافت قدیم شهر دهدشت (بلادشاپور) هم وجود دارد و این اثر نیز سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند که دارای جذابیت‌های بسیاری برای آنان است.

ایزدی گفت: ما به دنبال این هستیم که بافت قدیم دهدشت به سایت موزه تبدیل شود و با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی مشکلات در بافت قدیم شهر دهدشت عنوان کرد: این نوید را می‌دهم که شهر دهدشت از وضعیت کنونی خارج شده و اصلی‌ترین دغدغه ما در این بافت قدیمی یعنی تکمیل دیوار حفاظتی آن تا پایان تیرماه سال 91 نهایی می‌شود.

ایزدی با اشاره به مرمت حمام‌ها در این اثر تاریخی، از مرمت دو حمام دیگر  در بافت قدیم شهر دهدشت خبر داد.

این مسئول امور گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاریخ گمشده این استان در طبیعت زیبا، رودخانه‌ها و جنگل‌ها و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آن نمایان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این استان با داشتن مناظری چون تنگ سولک و بافت قدیم دهدشت نیازی به سرمایه‌گذاری در هیچ بخش دیگر را ندارد.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد زیر سایه طبیعت زیبایش گاهی تاریخ پر افتخارش فراموش شده که در این زمینه برنامه‌های ساماندهی‌شده‌ای به‌ویژه در کاوش‌ و رمزگشایی از تاریخ پر افتخار این دیار از مرز و بوم ایران اسلامی در دست اجرا است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول