اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت تبلیغات اسلامی فردوس

دوره آموزشی ساماندهی مبلّغان سنتی در فردوس برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردوس از برگزاری نخستین دوره آموزشی ساماندهی مبلّغان سنتی در فردوس خبر داد.

دوره آموزشی ساماندهی مبلّغان سنتی در فردوس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مرادی صبح امروز در جمع مبلّغان فردوس اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 47 نفر مبلغه در سطح شهرستان فردوس مشغول به فعالیت تبلیغی هستند.

وی گفت: طرح ساماندهی و شناسایی مبلّغان سنتی، راهی برای انجام صحیح، نظم بخشیدن و محتوا دادن به محافل مبلّغان است که با اجرای این طرح بسیاری از معضلات محافل دینی نیز رفع می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس هدف از شناسایی مبلغان سنتی را شناخت ظرفیت‌ها و نقاط قوت آنها در امر تبلیغ دین عنوان کرد.

مرادی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی سبب زدودن خرافات از حوزه دین و اعتقادات و هم‌چنین ارتقای سطح معلومات و آگاهی‌های علمی مبلّغان سنتی در حوزه دین می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای مبلّغان دینی تصریح کرد: مبلّغان سنتی که مقبولیت خاصی در بین اهل محل دارند و از پشتوانه علمی حوزوی نیز برخوردار نیستند، می‌توانند فرصت یا تهدیدی برای دین به شمار آیند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس داشتن دغدغه دینی برای ترویج دین را کافی ندانست و یادآور شد: هر کسی که بخواهد به ترویج دین بپردازد باید آنچه را که به نام دین بیان می‌کند از منبع موثقی به دست آورد و از اینکه مطلب با کتاب خدا و روایات و سنت ائمه اطهار(ع) موافق است، اطمینان حاصل کند.

مرادی، برگزاری دوره‌های آموزشی را به صورت متوالی شیوه‌ای مناسب برای ارتقای فکری مبلّغان سنتی دانست و گفت: لازم است جلسات آموزشی هر هفته در راستای تغذیه فکری مبلّغان سنتی انجام شود.

وی افزود: در طرح ساماندهی مبلّغان سنتی، رتبه‌بندی مبلّغان براساس سطح سواد آنها انجام و به قبول ‌شدگان در آزمون‌های سنجش معلومات، مجوز فعالیت دینی داده می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول