اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی:

مردم خراسان شمالی 11 میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: مردم این استان از ابتدای امسال تاکنون 11 میلیارد ریال صدقه پرداخت کرده‌اند.

مردم خراسان شمالی 11 میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار داشت: امسال 68 درصد از برنامه‌های مشارکتی این نهاد در بخش صدقه محقق شده است.

وی افزود: در حقیقت امسال پیش بینی شده بود که مبلغی بالغ بر 16 میلیارد ریال صدقه توسط مردم جمع‌آوری شود که اکنون مبلغ 11 میلیارد ریال آن محقق شده است.

حسین‌پور با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته مبلغی بالغ بر هشت میلیارد ریال صدقه توسط مردم استان پرداخت شد، گفت: کمک‌های صدقه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 42 نفر از افراد به صورت پاره وقت و تمام وقت در بخش تخلیه صندوق صدقات در استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر  122 هزار و 430 صندوق صدقات در معابر و سطح شهر، ادارات و منازل نصب  شده است تا از این طریق مردم بتوانند کمک‌های خود را به دست نیازمندان واقعی برسانند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه دو هزار و 245 مورد از صندوق‌ها بزرگ هستند و در معابر و سطح شهر نصب شده‌اند، گفت: هزار و 185 مورد متوسط و 119 هزار صندوق نیز کوچک هستند که به ترتیب در ادارات و  منازل نصب و توزیع شده‌اند. 

وی اظهار داشت: پس از کمک‌های نقدی مردم، صدقات به صورت ماهیانه از صندوق‌ها  توسط نیروهای تخلیه گر جمع‌آوری می‌شود تا برای رفع مشکل نیازمندان کمیته امداد هزینه شود. 

حسین‌پور بیشترین صدقه پرداختی را مربوط به منطقه یک بجنورد با مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: کمترین میزان جمع آوری صدقه نیز مربوط به راز و جرگلان با مبلغ 152 میلیون ریال بود.

وی خاطر نشان کرد: امید است با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم سنت حسنه انفاق و نیکوکاری را در بین مردم ترویج دهیم و این فرهنگ را به نسل‌های آینده خود نیز انتقال دهیم.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول