اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

کتابخانه‌سازی صدقه جاریه است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به اهمیت علم و دانش اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی، غذای روح است و کسی که در راه احداث کتابخانه تلاش کند برای خود صدقه جاریه‌ای مهیا کرده است.

کتابخانه‌سازی صدقه جاریه است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مرتضی اسماعیلی‌طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و علی فریدونی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: هم باید در مورد انتخاب کتاب و هم در مورد کتابدار عنایت بیشتری خرج کرد.

وی افزود: کتابدار علاوه بر اینکه باید در امانت دادن کتاب امین باشد، خودش هم باید یک آدم مسلمان به تمام معنا باشد.

این مرجع تقلید یکی از معیارهای سنجش فرهنگ جوامع را مصرف کاغذ عنوان کرد و اظهار داشت: هر کشوری که در آنجا مصرف کاغذ در چاپخانه‌های آن زیاد است، فرهنگ مردمشان بالاتر است.

سبحانی کتابخانه‌سازی را یکی از صدقات جاریه برشمرد و افزود: ساختن کتابخانه یکی از صدقات جاریه است و اگر یک کتابخانه خوب ساخته شود و جوان دینی و فرهنگی در آنجا تربیت شود، ثوابش برای آن شخص خیلی زیاد است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کتابخانه‌سازی باید در رسانه‌ها مطرح شود چرا که کتابخانه، خانه فرزندان است و آنان در اینجا تربیت می‌شوند و این یک صدقه جاریه است.

وی اظهار داشت: اگر فردی به کتابخانه مراجعه کرده و در آنجا مشکلات علمی و فکری او حل شود، ثوابش برای خیرین که آن را ساخته‌اند نیز محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول