اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

8 طرح اشتغالزایی کمیته امداد رودبار افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد رودبار از بهره‌برداری 8 طرح اشتغالزایی این نهاد همزمان با دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

8 طرح اشتغالزایی کمیته امداد رودبار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، مازیار علی‌پور عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های اشتغالزایی کمیته امداد این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به فشردگی برنامه‌های دهه فجر از هر اداره کمیته امداد رودبار پروژه‌هایی به صورت نمادین افتتاح می‌شوند.

وی، توانمندسازی و خود اتکایی نیازمندان را مهم‌ترین هدف کمیته امداد دانست و گفت: با اجرای این طرح نیازمندان علاوه بر نقش‌آفرینی در جامعه در بحث درآمدزایی نیز فعالیت می‌کنند.

مدیر کمیته امداد رودبار با اشاره به کلامی از رهبر کبیر انقلاب که فرمود: « کار کمیته امداد، مدد به کار و مدد به حیات و زندگی شرافتمندانه است»، بیان داشت: این نهاد تمام توان خود را برای تحقق این امر به‌کار گرفته است.

وی ادامه داد: کمیته امداد از جمله نهادهایی است که 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب تشکیل شد.

علی‌پور با بیان اینکه رسیدگی به امور نیازمندان و محرومان از اهداف تشکیل کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: رسیدگی به نیازهای ضروری به ویژه تامین معیشت خانواده‌های نیازمند از اولویت‌های این نهاد به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: با گذشت زمان  و تاسیس تشکیلات این نهاد به صورت منسجم، سیاست‌گذاران کمیته امداد برای ارج گذاشتن به آرمان‌های امام راحل برای رسیدگی هرچه بهتر به امورات محرومان تغییراتی را در این نهاد ایجاد کردند.

این مسئول، تشکیل نهادهای فرهنگی و خودکفایی را از واحدهای تشکیل شده پس از تغییر ساختارها در کمیته امداد عنوان کرد و ابراز داشت: این نهادها برای رسیدگی هرچه بهتر امورات محرومان و نیازمندان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی و اشتغال از دهه 70 در دستور کار کمیته امداد قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها برای ایجاد اشتغال و خود کفایی خانواده‌های زیرپوشش به اجرا گذاشته شده است.

علی‌پور افزود: هرساله با حمایت دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جمع کثیری از خانواده‌های زیرپوشش در این طرح با نظارت مستقیم امداد صاحب شغل و سرمایه شدند.

وی، انجام این امورات و خدمات به محرومان را یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: توجه به محرومان با پیروزی انقلاب در جامعه قوت گرفته است.

مدیر کمیته امداد رودبار، از افتتاح 8 طرح اشتغالزایی امداد همزمان با دهه فجر در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مجموع 800 میلیون ریال تسهیلات اعطا شده است.

وی، ایجاد کارگاه آلومینیوم‌سازی، رستوران غذاخوری، فروشگاه تلفن همراه، تعمیرگاه خودرو، تعویض روغنی، آرایشگاه مردانه، عکاسی و فروشگاه پوشاک را از جمله طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد برشمرد.

علی‌پور ادامه داد: در حال حاضر هر یک از این واحدها یک اشتغالزایی ایجاد کرده‌اند که در آینده تعداد اشتغالزایی آنها به بیش از 10 نفر می‌رسد.

وی، ایجاد طرح‌های اشتغالزایی را نمونه بارز خواستن، توانستن است، دانست و افزود: عده‌ای فکر می‌کنند با تسهیلات 10 میلیون تومانی نمی‌توان شغلی ایجاد کرد ولی اجرای این طرح‌ها بر تحقق اشتغالزایی می‌افزاید.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول