اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

سیاست‌های تفرقه‌انگیز استعمار در ایران کارآیی ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: سیاست‌های تفرقه‌انگیز استعمار در ایران کارایی ندارد.

سیاست‌های تفرقه‌انگیز استعمار در ایران کارآیی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر امروز در همایش بزرگ وحدت در بندر نخل‌تقی اظهار داشت: اسلام بزرگترین و کامل‌ترین دین در بین تمام ادیان است و وحدت امت اسلام موجبات رشد و پیشرفت را فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر لزوم وحدت میان شیعه و سنی تاکید کرد و با بیان تلاش‌های استعمارگران برای اختلاف‌افکنی بین مسلمانان افزود: بدون تردید سیاست‌های تفرقه‌انگیز استعمار و تلاش قدرت‌های بزرگ و مخالفان نظام مقتدر جمهوری اسلامی برای تفرقه انداختن میان ملت ایران اسلامی کارآیی ندارد.

صفایی بوشهری تصریح کرد: در منطقه راهبردی عسلویه، برادران و خواهران اهل سنت و شیعه به خوبی و یک صدا در کنار هم زندگی می‌کنند و این ارزش والایی دارد.

وی یادآور شد: استعمار همواره به طور تاریخی سیاست‌های تفرقه‌ای خود را در ایران اعمال کرده؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در میان ملت بیدار ایران اسلامی کارساز نبوده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه خداوند در آخرین مرحله از بعثت، پیامبری به جامعه بشری عرضه کرد که جمع عصاره تمامی فضائل و کرامت انسانی شد، افزود: وجود پر رحمت و برکت پیامبر اکرم(ص)، مبشر عدالت‌گستری و کمال انسانی است که با میلادش آتشکده‌ها خاموش و کنگره کاخ ستمگران ویران شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: اگر رسول خدا (ص) نبود مردم در همان جهالت پیش از اسلام بودند و به همان راه ادامه می‌دادند؛ رسول رحمت با حسنات و مجاهدتش درس‌های بزرگی به انسان‌ها آموخت و الگوی حسنه عالم وجود شد.

صفایی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های برجسته پیامبر اکرم (ص)، گفت: تمام وجود ایشان ایمان به خدا و عمل به فرامین خدا و اخلاق الهی بود؛ مجاهدت برای هدایت مردم نیز از دیگر ویژگی‌های حضرت محمد (ص) بود.

وی، توکل بر خدا، خورشید اتحاد و وحدت اسلامی بین مسلمین و رحمت برای تمام عالم هستی را از دیگر ویژگی‌های وجود پیامبر اسلام (ص) برشمرد و تصریح کرد: اگر بخواهیم از سنت‌های نبوی پیروی کنیم باید این ویژگی‌ها را در طریق این بزرگوار که همان ولایتمداری است در خود و جامعه نهادینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اسلام روز به روز قوی‌تر می‌شود، ادامه داد: انقلاب اسلامی طلوع فجر بیداری اسلامی بود که در تمام جوامع بشری دمیده شد.

صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به عسلویه در ابتدای امسال، اظهار داشت: مصوبات سفر رهبر فرزانه انقلاب به منطقه عسلویه که منشا خیر و برکت‌های فراوانی خواهد بود، باید به زودی اجرایی شود و من از مسئولان و مقامات مربوط می‌خواهم این کار مهم به زودی انجام شود.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول