اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی خبر داد

افتتاح 15 طرح صنعتی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی گفت: دهه فجر امسال 15 طرح صنعتی در آذربایجان غربی افتتاح می‌شود.

افتتاح 15 طرح صنعتی در آذربایجان غربی

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مهدی داداشی‌زین‌والدین بعد از ظهر امروز در بازدید خبرنگاران از شرکت ایمن راه غرب (بزرگ‌ترین واحد تولیدی غلتک‌های راهسازی در ایران)، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرمایه‌گذاری واحدهای قابل افتتاح در دهه فجر برای هر واحد 5 میلیارد تومان تا 130 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به کل سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی قابل افتتاح در دهه فجر امسال‌ تصریح کرد: در کل 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام گرفته است.

این مسئول به شاخص‌ترین این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: شرکت سیمان کاوان بوکان (سیمان سردار بوکان) با سرمایه‌گذاری 130 میلیارد تومان، شرکت زاب سان با 65 میلیارد تومان، شرکت اروم اسپوتا تولیدکننده کنسانتره هویج با 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، شرکت شهد امروز در قالب شرکت تولید آب‌میوه و شرکت فولاد نورد خاورمیانه با 34 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شاخص‌ترین این طرح‌ها هستند.

داداشی‌زین‌الدین اضافه کرد: شرکت اروم اسپوتا که دهه فجر امسال افتتاح می‌شود شرکت تولید کنسانتره هویج است که این اقدام برای نخستین بار در کشور و برای هفتمین بار در دنیا انجام شده است.

*2700 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در آذربایجان غربی وجود دارد

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی ادامه داد: سرمایه‌گذاری این تعداد واحد صنعتی 2 هزار و 800 میلیارد تومان است که زمینه اشتغال 59 هزار نفر را در استان فراهم کرده‌اند.

داداشی‌زین‌الدین با اشاره به وضعیت صنعت استان آذربایجان غربی و جایگاه آن در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر 20 شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان غربی فعال هستند که 17 مورد از آنها شامل شهرک صنعتی و 3 مورد از آنها را ناحیه صنعتی تشکیل می دهد.

وی با اشاره به تصویب ایجاد 13 ناحیه و شهرک صنعتی در استان، تصریح کرد: با این حساب در سی و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد وجود 33 شهرک و ناحیه صنعتی در استان خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه از دهه 60 به بعد شرکت شهرک‌های صنعتی در آذربایجان غربی تاسیس شده است، اعلام کرد: مساحت کل نواحی و شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی یک هزار و 944 هکتار است.

داداشی‌زین‌الدین با اشاره به تمرکززدایی از مرکز استان در زمینه استقرار واحدهای صنعتی، اعلام کرد: در این راستا تلاش می‌شود همسو با رویکرد دولت پیش برویم و نسبت به استقرار واحدهای صنعتی در خارج از مراکز استان‌ها اقدام کنیم.

*376 معدن در حال تولید در آذربایجان غربی وجود دارد

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی گفت: ظرفیت استخراج این معادن 12 میلیون تن بوده و ذخیره قطعی آنها یک هزار و 240 میلیون تن است.

وی اظهار داشت: این معادن برای 5 هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: 242 طرح اکتشافی در استان در حال اجرا است که با تکمیل عملیات اجرایی، منجر به عملیات کشف می‌شوند.

داداشی زین‌الدین با بیان اینکه در آذربایجان غربی 60 گواهی کشف داریم، افزود: صاحبان این پروانه‌ها منتظر مقدماتی برای اخذ پروانه بهره‌برداری هستند.

وی با بیان اینکه در 10 ماه امسال 59 فقره پروانه بهره‌برداری معدن در استان صادر شده است، اظهار داشت: بیشترین معادن استان در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، خوی و تکاب به ترتیب با تعداد معادن 58 معدن، 50 معدن، 47 و 42 معدن است.

این مسئول آذربایجان غربی را یکی از قطب‌های طلای کشور دانست و اضافه کرد: آذربایجان غربی با دارا بودن سه معدن طلا بیشترین طلای ذخیره کشور را دارد که بیش از 100 تن طلای خالص در این معادن وجود دارد به طوری که چرخه کامل تولید طلا در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول